Sztuka, architektura, rzemiosło, kolekcjonerstwo

1.
ANTONIEWICZ Jan Bołoz – Grottger. Z 403 ilustracyami. Lwów [1910]. Wyd. Tow. Nauczycieli Szkół Wyższych we Lwowie. 8, s. [4], 592, tabl. 32 [w tym 8 barwnych ]. opr. oryg. pł. zdob., górne obcięcie złoc. Nauka i Sztuka, t. 11.
Stan bardzo dobry. Piecz. własn. Oprawa w kolorze zielonym. Liczne ilustracje w tekście. Na końcu indeks. Starannie wydana na dobrym papierze i bogato ilustrowana (łącznie 403 ilustracje) monografia przedwcześnie zmarłego artysty, który zdobył panowanie nad polską wyobraźnią patriotyczną i utrzymuje je do dzisiaj. Ukazała się jako tom 11 prestiżowej serii wydawniczej "Nauka i Sztuka".
J. B. Antoniewicz (1858-1922) - polski historyk i teoretyk sztuki pochodzenia ormiańskiego, profesor Uniwersytetu Lwowskiego i Jagiellońskiego, członek Akademii Umiejętności.
320.–
Sprzedano za: 360.–
2.
BATOWSKI Zygmunt – Norblin. Z 148 ilustracyami. Lwów 1911. Wyd. Tow. Nauczycieli Szkół Wyższych. 4, s. [4], 219, [1], tabl. 22 [w tym 4 barwne]. opr. oryg. pł. zdob., górne obcięcie złoc. Nauka i Sztuka, t. 13.
Narożniki opr. lekko otarte, odcięte górne marginesy karty przedtyt. i tyt., miejscowe niewielkie zaplamienia wewnątrz, poza tym stan dobry. Oprawa w kolorze zielonym. Liczne ilustracje w tekście. Na końcu indeks osób i miejscowości. Starannie wydana monografia poświęcona Janowi Piotrowi Norblinowi, francuskiemu malarzowi, grafikowi i rysownikowi działającemu w Polsce. Ukazała się jako tom 13 prestiżowej serii wydawniczej "Nauka i Sztuka".
180.–
Sprzedano za: 260.–
3.
ARTHUR i Wanda. Dzieje miłości Arthura Grottgera i Wandy Monné. Listy, pamiętniki ilustrowane licznemi, przeważnie nieznanemi dziełami artysty. Podali do druku Maryla Wolska i Michał Pawlikowski. T. 1-2. Medyka-Lwów 1928. Nakł. "Bibliot. Medyckiej". 8, s. [4], 484, tabl. 6; [4], 367, tabl. 5. opr. pł. z epoki. Biblioteka Medycka, opus 4.
Maliszewski 3590. Niewielkie otarcia oprawy, poza tym stan bardzo dobry. Obca dedykacja na przedniej wyklejce tomu 1. Dzieje gwałtownej, romantycznej i niespełnionej miłości wybitnego malarza i młodej dziewczyny pochodzącej ze starej, francusko-niemieckiej, spolszczonej od dwóch pokoleń lwowskiej rodziny. Grottger poznał Wandę Monné, gdy miała 16 lat. Był od niej starszy o 13 lat. Miał przed sobą zaledwie dwa lata życia. Przejmujące listy i pamiętniki zakochanych oraz nieznane, unikalne dokumenty będące w posiadaniu rodziny szczegółowo dokumentują ich losy i rzucają wiele światła na twórczość Grottgera. Biblioteka Medycka była prywatnym wydawnictwem założonym w 1925 w Medyce przez dwa zaprzyjaźnione i zasłużone dla kultury polskiej rody Pawlikowskich i Wolskich. W latach 1925-1939 ukazało się 15 tytułów, zwanych tu "opusami".
240.–
Sprzedano za: 240.–
4.
[ASP w Krakowie, zaproszenie]. Niewypełniony litografowany blankiet zaproszenia: "Dyrektor i profesorowie Akademii Sztuk Pięknych w Krakowie mają zaszczyt zaprosić ... na uroczyste otwarcie Akademii które odbędzie się dnia 22 paźdz. o godzinie ... przed południem w sali biblioteki tejże Akademii", 1900.
Odbitka na karcie form. 21,5x16,3 cm, druga karta czysta. Nad tekstem anonimowa kompozycja złożona z trzech kwiatów. Niewielki ubytek górnej krawędzi oku kart, niewielkie zabrudzenia ostatniej strony.
80.–
Sprzedano za: 130.–
5.
BACIA Kazimierz, WITKOWSKI Bronisław – Technologia tapicerstwa. Warszawa 1971. Państw. Wydawnictwa Szkolnictwa Zawodowego. 8, s. 303, [1], tabl. rozkł. 1. brosz.
Nieznaczne otarcia okł., poza tym stan bardzo dobry. Ilustracje w tekście.
64.–
Sprzedano za: 200.–
6.
BESSON George – La peinture française au XIX-e siècle. Vol. 2. Paris 1934. Les Éditions Braub & Co. 16d, s. [14], tabl. 25 [w tym jedna barwna]. brosz. Collection des Maitres.
Okł. nieco otarte, wewnątrz stan dobry. Książka z księgozbioru Zygmunta Waliszewskiego, z jego ołówkowym podpisem: "Z. Waliszewski, 1936 r., Kraków".
100.–
7.
BEYER Karol – Falsyfikaty Majnertowskie. Z rękopisu ś. p. Karola Bayera [!] świeżo wydane i uzupełnione. [Kraków 1909]. 4, s. [5]-24. brosz. wt. [Odb. z "Wiadomości Numizmatyczno-Archeolog."].
Niewielkie zabrudzenia, stan dobry. Egz. niemal w całości nierozcięty. Dotyczy fałszywych monet produkowanych przez Józefa Majnerta (fałszował m.in. monety Jana III Sobieskiego).
60.–
Sprzedano za: 70.–
8.
BLOCKX Jakób – Poradnik dla artystów malarzy i miłośników obrazów. Z upoważnienia autora przeł. Kazimierz Mordasewicz. Warszawa 1905. Druk. Lepperta i S-ki. 16d, s. 141. opr. wsp. pł.
Niewielki ślad zawilgocenia karty przedtyt., stan dobry. Podpis własn. Zaw. m. in.: Przyczyny psucia się obrazów, Podkłady, Werniksy, Malowanie na deskach niezagruntowanych, Farby, Farby i sposoby mistrzów dawnych, O bursztynie rozpuszczonym, O przechowaniu obrazów.
120.–
Sprzedano za: 120.–
9.
BOCHNAK Adam – Ze studjów nad rzeźbą lwowską w epoce rokoka. Kraków 1931. Nakł. PAU. 4, s. [4], 182, [2]. opr. nieco późn. pł.
Niewielki ubytek szyldzika na grzbiecie, stan dobry. Ilustracje w tekście. Zaw. m.in.: Mistrz posągów dominikańskich i rzeźby wiążące się z jego warsztatem, Charakterystyka rzeźb przypisanych mistrzowi figur dominikańskich, Stosunek do sztuki zagranicznej, Kwestja autorstwa, Posągi Macieja Polejowskiego w katedrze obrządku łacińskiego we Lwowie i rzeźby pokrewne.
180.–
Sprzedano za: 180.–
10.
BROSIG Alfred – Poznań i miasta Polski zachodniej w grafice. Poznań 1929. Rolnicza Drukarnia i Księg. Nakład. 16d, s. 141, [1], tabl. 5. opr. pł. z epoki.
Okł. nieco otarte, podklejony ubytek karty tyt., podklejone marginesy karty przedtyt., miejscami zaplamienia; stan niezbyt dobry. Podkreślenia w tekście. Zaw. opis 775 znanych ówcześnie starych grafik widokowych miast Polski zachodniej. Indeks autorów.
120.–
11.
CIEŚLEWSKI Tadeusz syn – Drzeworyt w książce, tece i na ścianie. Uwagi polemiczne o graficznej rasowości drzeworytu. Warszawa 1936. Wyd. Tow. Bibljofilów Pol. 8, s. 63, [4]. brosz.
Grońska 157. Stan dobry. Wydano 300 egz. Starannie pod względem typograficznym wydana praca wybitnego drzeworytnika, ozdobiona 15 oryginalnymi grafikami (w znacznej części przygotowanymi specjalnie dla tej publikacji) i 23 cynkografiami. Druk dwubarwny czerwono-czarny.
240.–
Sprzedano za: 600.–
12.
CZAJKOWSKI Bogusław – Portret z pamięci. Wrocław 1971. Ossolineum. 8, s. 211, [2], ilustr. 61. brosz.
Blok nieco wygięty, otarcia okł. Biografia Wlastimila Hofmana oparta na wspomnieniach autora i materiałach źródłowych.
68.–
Sprzedano za: 68.–
13.
DOBROWOLSKI Tadeusz – Polskie malarstwo portretowe. Ze studiów nad sztuką epoki sarmatyzmu. Kraków 1948. PAU. 8, s. 239, [2], tabl. 187. opr. oryg. pł. złoc. z zach. okł. brosz., obcięcie barwione.
Stan bardzo dobry. Na końcu indeks osób i miejscowości.
140.–
Sprzedano za: 160.–
14.
[DREXLERÓWNA Luna]. Jednodniówka wydana w dniu wystawy pośmiertnej prac Luny Drexlerówny, artystki rzeźbiarki i malarki. Lwów, 20 V 1934. Druk. Urzędnicza. 4, s. 11. brosz.
Okł. lekko otarte, podklejone niewielki naddarcie przedniej okł., poza tym stan dobry. Tytuł okł.: "Luna Drexlerówna". Teksty m.in. M. Jaworskiej, S. Tatarówny, H. Ilnickiej. Ilustracje w tekście.
80.–
Sprzedano za: 190.–
15.
DUDA-GRACZ Jerzy – Powroty. Obrazy prowincjonalno-gminne (1983-1994). Bielsko-Biała 1994. Agaton. 4, s. 95. opr. oryg. kart.
Niewielkie załamanie narożnika przedniej okł., wewnątrz stan bardzo dobry. Odręczna dedykacja artysty. Tytuł i tekst także po angielsku. Esej wstępny A. Matyni. Zaw. barwne reprodukcje 58 prac artysty. Dołączono zaproszenie do galerii autorskiej Dudy-Gracza w Częstochowie.
180.–
Sprzedano za: 320.–
16.
DULOVITS Jenö – Wyrównanie kontrastów światła w fotografii. W tłumaczeniu i z przedmową Stanisława Turskiego. Wilno 1938. Wyd. Przeglądu Fotograficznego. 8, s. 54, [1], ilustr. 18. brosz.
Stan dobry. Piecz. własn., numer inwentarzowy. Ważna praca węgierskiego fotografika, operatora filmowego i konstruktora sprzętu fotograficznego. "Opracował technologię obróbki błon małoobrazkowych, pozwalającą na pokonanie znacznych kontrastów, m.in. przy zdjęciach pod światło" (Wikipedia). W oferowanej tu książce "autor podaje czytelnikowi przykłady zdjęć i opisuje je, nietylko poto aby ułatwić ich wykonanie, lecz także by do nich zachęcić. Czytając te opisy odczuwamy chęć pójścia w ślady artysty i z zapałem bierzemy się do pokonania trudności technicznych, niezbyt zresztą wielkich, gdyż i te autor umie uprościć i ująć w łatwy system" (z przedmowy tłumacza). Tekst ilustrowany 18 zdjęciami Dulovitsa. Staranny układ typograficzny wileńskiej Drukarni Artystycznej "Grafika".
400.–
Sprzedano za: 460.–
17.
ELJASZ-RADZIKOWSKI Stanisław – Styl zakopiański. Wyd. II znacznie powiększone z licznemi ilustr. w tekście i na osobnych tablicach. Kraków 1901. Tow. Wydawnicze, Lwów. 8, s. [2], 59, tabl. 16. opr. wsp. ppł., okł. brosz. naklejone na oprawę.
Okł. brosz. nieco otarta, karta przedtyt. zakurzona, drobne zabrudzenia wewnątrz. Jedna z podstawowych monografii unikalnego zjawiska w polskiej sztuce użytkowej.
360.–
18.
GUMOWSKI Marian – Moneta w starożytności. Kraków 1930. Druk. Związkowa. 4, s. [4], 82. brosz. Odb. z "Wiadomości Numizmatyczno-Archeolog.".
Grzbiet oklejony papierem, przednia okł. zakurzona, niewielkie zażółcenia strony tyt. Egz. nierozcięty. Ilustracje w tekście.
80.–
Sprzedano za: 80.–
19.
HISTORJA sztuki. T. 1-2. Warszawa 1934. M. Arct. 8, s. [8], 619, tabl. 15; [6], [627]-1249, [1], tabl. 16. opr. oryg. pł. złoc., zdob., górne obcięcie barwione.
Bloki lekko nadpęknięte, opr. nieco zakurzone, stan ogólny dobry. Oprawa wydawnicza w kolorze granatowymczerwonym, projektu Stanisława Ostoi-Chrostowskiego. Na dzieło składają się dwie prace: Ryszarda Hamanna "Dzieje sztuki od epoki starochrześcijańskiej do czasów obecnych" w tłumaczeniu Mieczysława Wallisa oraz Michała Walickiego i Juliusza Starzyńskiego "Dzieje sztuki polskiej". Całość ozdobiona blisko 1.500 ilustracjami w tekście i na tablicach.
240.–
Sprzedano za: 750.–
20.
HOTTENROTH Friedrich – Trachten, Haus-, Feld- und Kriegsgeräthschaften der Völker alter und neuer Zeit. Zweite Aufl. Bd. 1-2. Stuttgart 1884-1891. G. Weise. 4, s. [4], 186, [1], tabl. 120; [4], 217, tabl. 120. opr. w 4 wol. psk. z epoki.
Otarcia grzbietów i okł., niewielkie zaplamienia wewnątrz. Dublet bibliot. Muzeum Przemysłowego w Krakowie (skasowana piecz.; zachowany jeden z czterech ekslibrisów autorstwa K. Homolacsa). Bogato ilustrowana historia powszechna ubioru (240 tablic w chromolitografii, czarno-białe ilustracje w tekście). Na tablicach, prócz strojów i ich detali, pokazano sprzęty domowe, instrumenty muzyczne, oręż, biżuterię, fryzury, sprzęty liturgiczne itp. Tablice oprawiono w osobnych woluminach.
900.–
Sprzedano za: 1.000.–
21.
HUSARSKI Wacław – Józef Pankiewicz. Słowo wstępne ... Warszawa-Kraków 1927. J. Mortkowicz. 4, s. [7], tabl. barwnych 5. brosz. Malarstwo Polskie.
Grzbiet otarty i nieco zakurzony, wewnątrz stan dobry. Obce dedykacja. Na okł. tytuł serii po franc.: "La peinture polonaise. Monographies d'art publiées par J. Mortkowicz".
80.–
22.
JANOTA Andrzej – Polska sztuka użytkowa w 25-lecie PRL. Przewodniczący Komitetu Redakcyjnego ... Warszawa 1972. ZPAP. 4, s. [118[. opr. oryg. pł., obw.
Obw., nieco naddarta, niewielkie zaplamienia wewnątrz, poza tym stan dobry. Obca dedykacja. Publikacja towarzysząca wystawie polskiego powojennego dizajnu. Prace projektowe pokazywano w działach: Projektowanie wystawiennictwa i imprez masowych, Projektowanie tkaniny unikatowej, Projektowanie tkaniny przemysłowej, Projektowanie szkła i ceramiki, Projektowanie mebli, Projektowanie form przemysłowych, Projektowanie wnętrza. Każdy dział poprzedza tekst wprowadzający (autorstwa m.in. J. Hryniewieckiego, I. Huml, J. Szymańskiego). Na końcu noty biograficzne twórców.
120.–
Sprzedano za: 500.–
23.
JASIEŃSKI Feliks, CYBULSKI Adam Łada – Sztuka polska. Malarstwo. Pod kierownictwem ... Sześćdziesiąt pięć reprodukcyj dzieł najwybitniejszych przedstawicieli malarstwa polskiego. Lwów [przedm. 1904]. H. Altenberg [i in.]. folio, s. [8], k. 65, tabl. 65. opr. oryg. pł. zdob., z zach. okł. brosz.
Opr. nieco otarta, miejscowe zaplamienia wewnątrz, stan ogólny dobry. Tekst i tabl. 39 przestawiona, podklejone uszkodzenia marginesów 42 karty z tekstem. Wyd. I. Na przedniej okł. w owalu scena z Matejkowskiego "Hołdu pruskiego". Oprawa w kolorze bordowym. Tytuł okł.: "Sztuka polska. Malarstwo w reprodukcyach kolorowych". Okł. brosz. w litografii barwnej Józefa Mehoffera, (sygn. na kamieniu), utrzymana w stylistyce młodopolskiej, przedst. scenę baśniową w sadzie. Album zaw. barwne (poza trzema przypadkami - tabl. 13 (autoportret J. Matejki), tabl. 14 („Hołd Pruski” J. Matejki), tabl. 23 („Polowanie w 18 wieku” M. Gierymskiego)) reprodukcje malarstwa polskiego przełomu XIX/XX w. na 65 kartonowych podkładach, każdej planszy towarzyszy karta z tekstem objaśniającym.
800.–
24.
JAWORSKA Władysława – Tadeusz Makowski. Życie i twórczość. Wrocław 1964. Zakł. Narodowy im. Ossolińskich. 4, s. 390, [2], tabl. barwne 4. opr. oryg. pł.
Brak obw., poza tym stan dobry. Najpoważniejsza monografia poświęcona twórczości Tadeusza Makowskiego (1882-1932) - malarza, jednego z najwybitniejszych przedstawicieli École de Paris. Blisko 200 ilustracji w tekście oraz 4 barwne reprodukcje na tablicach. Na końcu katalog 627 prac malarskich artysty (z podaniem właścicieli), indeks nazwisk.
120.–
Sprzedano za: 130.–
25.
KATALOG prac konkursowych na marki pocztowe Królestwa Polskiego. Warszawa 1918. Warszawskie Tow. Artystyczne. 16, s. [10], tabl. 35 + 1 barwna rozkł. brosz.
Okł. lekko otarte, wewnątrz stan dobry. Tyt. okł.: "Polskie marki pocztowe". W konkursie zwyciężyły projekty E. Bartłomiejczyka, W. Husarskiego i J. Toma oraz E. Trojanowskiego. W katalogu reprodukowano, prócz zwycięskich, także prace m.in. T. Gronowskiego, A. Kędzierskiego, L. Gardowskiego, E. Johna.
240.–
Sprzedano za: 240.–
26.
KOPERA Feliks – Dzieje malarstwa w Polsce. T. 1-3. Warszawa-Kraków [1925-1929]. Trzaska, Evert i Michalski, Druk. Narodowa 4, s. VII, [1], 250, [2], tabl. 24 [w tym 7 barwnych]; [4], 345, tabl. 52 [w tym 15 barwnych]; XII, 572, tabl. 103 [w tym 30 barwnych]. opr. oryg. w 2 wol. psk. bogato złoc., futerały kart.
Nieznaczne zabrudzenia okł., mimo to stan bardzo dobry. Krawędzie futerałów oklejone plastrem. Na obu ciemnozielonych grzbietach złocone motywy roślinne, orzeł w koronie i paleta malarska. Na przednich okładkach złocona paleta i pędzle malarskie, na tylnych - ten sam motyw ślepo tłoczony. T. 1: Średniowieczne malarstwo w Polsce, t. 2: Malarstwo w Polsce od XVI do XVIII w., t. 3: Malarstwo w Polsce XIX i XX w. Monumentalne dzieło wybitnego historyka sztuki, będące do dziś jednym z najlepszych opracowań tematu w naszym piśmiennictwie. Bardzo bogaty materiał ilustracyjny - łącznie 1.259 reprodukcji w tekście i na tablicach.
2.800.–
Sprzedano za: 3.400.–
27.
KOPERA Feliks – Dzieje malarstwa w Polsce. T. 1-3. Warszawa-Kraków [1925-1929]. Trzaska, Evert i Michalski, Druk. Narodowa 4, s. VII, [1], 250, [2], tabl. 24 [w tym 7 barwnych]; [4], 345, tabl. 52 [w tym 15 barwnych]; XII, 572, tabl. 103 [w tym 30 barwnych]. opr. oryg. w 2 wol. pł. bogato złoc.
Grzbiety nieco otarte, papier miejscami lekko zaplamiony, stan ogólny dobry. Piecz. własn. Niebieski wariant oprawy wydawniczej. Na obu ciemnoniebieskich grzbietach złocone motywy roślinne, orzeł w koronie i paleta malarska. Na przednich okładkach złocona paleta i pędzle malarskie. T. 1: Średniowieczne malarstwo w Polsce, t. 2: Malarstwo w Polsce od XVI do XVIII w., t. 3: Malarstwo w Polsce XIX i XX w. Monumentalne dzieło wybitnego historyka sztuki, będące do dziś jednym z najlepszych opracowań tematu w naszym piśmiennictwie. Bardzo bogaty materiał ilustracyjny - łącznie 1.259 reprodukcji w tekście i na tablicach.
2.400.–
28.
KOSSAK Wojciech – Wspomnienia. Z 92 illustracyami w tekście oraz 8 kolorowemi na osobnych kartach. Kraków 1913. Nakł. G. Gebethnera i Spółki. 4, s. [14], 348, tabl. 12 (w tym 8 barwnych). opr. oryg. pł., górne obcięcie barwione.
Maliszewski 3653. Opr. otarta, blok nico nadpęknięty, przednia wyklejka nadpęknięta, miejscowe zaplamienia wewnątrz, stan ogólny dobry. Na przedniej wyklejce naklejka księgarska G. Gebethnera i Spółki. Zaw. m.in.: Paryż, Kraków, Monachium, Służba wojskowa, Berlin, Zakopane, Wyprawa do Chin, Somo-Sierra, Egipt, Szczecin, Malborg, Union-Club. "'Wspomnienia' Kossaka ukazały się drukiem w Krakowie [...] w luksusowej szacie graficznej, z ilustracjami specjalnie dobranymi i wykonanymi przez autora, wywołując wiele pochlebnych recenzji i uwag [...]. 'Wspomnienia' [...] przynoszą stosunkowo niewiele informacji dotyczących twórczości malarskiej Kossaka. Dają nam jednak pojęcie np. o ogromie prac przygotowawczych, które musiał podejmować jako malarz panoram. Gruntowne studia literatury dotyczącej czy to bitwy racławickiej [...] czy walk pod Somosierrą [...] uzupełniały wyjazdy na tereny tychże bitew [...]. Niezwykle plastyczny jest we 'Wspomnieniach' opis świeżo wówczas odkrytego Zakopanego, wypraw w Tatry prowadzonych przez T. Chałubińskiego, zdobywania szczytów, wieczorów przy ogniskach i tańcach góralskich - jeden z pierwszych i celniejszych w naszej literaturze [...]. Najsilniej jednak na artystę oddziałał pobyt w Wiedniu i Berlinie [...]. Opisy błyszczących przyjęć i balów, kapiących od złota mundurów, wytwornych toalet, jak i galopujących koni, sfory psów i dźwięków trąbek wojskowych i myśliwskich - przeplatane anegdotami, charakterystyką obyczajów i etykiety dworskiej - świadczyły o umiejętności obserwowania, podpatrywania i przekazywania spostrzeżeń" (z przedmowy K. Olszańskiego do "Wspomnień" (War. 1971, s. 33-37)).
360.–
Sprzedano za: 360.–
29.
KOWALSKA Bożena – Henryk Stażewski. Warszawa 1985. Arkady. 4, s. 143, [1]. opr. oryg. pł.
Brak obw., poza tym stan dobry. Album poświęcony jednemu z czołowych przedstawicieli sztuki abstrakcyjnej w Polsce.
100.–
30.
[KOWALSKI Leon]. Leon Kowalski. Artysta, malarz i grafik 1870-1937. Głosy prasy o twórczości Leona Kowalskiego, Ze wspomnień malarza, Ilustracje, Wykaz ważniejszych prac. Kraków [1939]. Druk. "Patria". 8, s. 59, [3], ilustr. 36. brosz.
Zaplamienie narożnika przedniej okł., tylna naddarta w grzbiecie, wewnątrz stan dobry. Odręczna dedykacja żony artysty z 1940.
60.–
Sprzedano za: 60.–
31.
KOZICKI Władysław – Henryk Rodakowski. Z 8 tablicami i 131 rycinami w tekście. Lwów 1937. Ossolineum. 4, s. VII, [3], 564, tabl. 8. opr. oryg. (?) pł.
Stan dobry. Obca dedykacja. Jedna z podstawowych, najobszerniejszych publikacji dotyczących życia i twórczości H. Rodakowskiego (1823-1894) - malarza realistycznego i portrecisty.
180.–
Sprzedano za: 180.–
32.
KRÓTKIE wzmianki o nieżyjących malarzach polskich na Wystawie Retrospektywnej otwartej w maju 1898 roku w Warszawie z dodaniem spisu chronologicznego artystów i katalogowego ich dzieł. Warszawa 1898. Druk. Policyjna. 16d, s. 93, [3], XXXI, [1]. opr. pł. z epoki.
Ubytek narożnika przedniej wyklejki, s. 9-12 przestawione przez introligatora. Piecz. własn., zachowana częściowo naklejka inwentarzowa na grzbiecie. Zapiski na tylnej wyklejce. Krótki słownik biograficzny malarzy polskich z wykazem 580 ich prac.
120.–
33.
KURNATOWSKI Witold – Medale bite na pamiątkę obchodu 200-letniej rocznicy potrzeby wiedeńskiej z 1683 r. spisał ... Kraków 1897. Nakł. Red. "Zapisków Numizmat.". 8, s. 8. brosz. wt. Odb. z "Zapisków Numizmatycznych".
Podklejenia w grzbiecie. Zaw. opis 37 obiektów.
50.–
Sprzedano za: 70.–
34.
LASZCZKA Konstanty – Ceramika artystyczna. Krótkie wiadomości techniczne. Do użytku szkół przemysłowych i artystów zebrał ... Warszawa 1928. "Księg. Polska". 16d, s. 48. brosz.
Niewielki ubytek krawędzi przedniej okł., lekkie załamania narożnika pierwszych kary. Piecz. wlasn.
64.–
Sprzedano za: 140.–
35.
LEICA w Polsce. Wydawnictwo zbiorowe, poświęcone wszystkim dziedzinom fotografji Leiką. 48 całostronicowych plansz ilustracyjnych i 80 stron tekstu. Komitet redakcyjny: T. Cyprian, J. Stalony-Dobrzański, A. Wieczorek. Warszawa-Poznań 1936. Pol. Tow. Fotogr. 8, s. 78, [2], tabl. 48, [8]. opr. wsp. ppł. z zach. okł. brosz.
Stan dobry. Podpis własn. Na tabl. zdjęcia m.in. W. Ostrowskiego, A. M. Wieczorka, J. Stalony-Dobrzańskiego, Z. Chomentowskiej, E. Olszanieckiego, R. Sonnenfelda, J. Rysia, T. Cypriana, H. Poddębskiego.
360.–
Sprzedano za: 600.–
36.
LÉON-MARTIN Louis – Tadé Makowski 1882-1932. Paris 1935. 8, s. 22, [1]. brosz.
Okł. lekko pożółkłe, poza tym stan dobry. Zaw. rys biograficzny oraz 6 czarno-białych reprodukcji prac Makowskiego.
160.–
37.
ŁASZKIEWICZ Antoni – Polskie znaki pocztowe. Rzecz zbiorowa pod red. ... Białystok 1935. Nakł. czasop. Ikaros. 8, s. XX, 419. opr. ppł. z epoki.
Stan dobry. Liczne ilustracje w tekście. Wydano 2.000 egz., ten nr 1.678.
220.–
38.
[ŁOZIŃSKI Władysław]. Katalog zbiorów Władysława Łozińskiego. Z ilustracjami. Lwów 1929. Gmina m. Lwowa. 8, s. VII, [1], 142, [4], tabl. 23. brosz.
Okł. zakurzone i nadkruszone, wewnątrz stan bardzo dobry. Egz. z księgozbioru Leona Dietz d'Arma, znawcy i kolekcjonera miniatur (tłocz. okrągły ekslibris w kolorze złotym z napisem: "Zbiory inż. arch. Dietz d'Arma"). Wydano 500 egz., ten nr 13. Wstęp Aleksandra Czołowskiego. Katalog bardzo bogatej kolekcji broni, przyborów jeździeckich, obrazów, rzeźb, sreber, mebli, tkanin, pamiątek narodowych zgromadzonej przez zmarłego w 1913 wybitnego historyka, autora m.in. "Sztuki lwowskiej", "Złotnictwa lwowskiego" i "Życia polskiego w dawnych wiekach".
220.–
Sprzedano za: 280.–
39.
ŁUBOWICZ Elżbieta – Stanisław Dróżdż. Początekoniec. Pojęciokształty, poezja konkretna. Prace z lat 1967-2007. Wyd. II uzup. Pod red. ... Wrocław 2021. Ośr. Kultury i Sztuki. 8, s. 293, [2]. brosz.
Stan bardzo dobry. Praca zbiorowa. Tytuł i teksty po polsku i angielsku. Ilustracje w tekście.
48.–
Sprzedano za: 48.–
40.
MADEYSKI Jerzy – Bronisław Chromy. Maja Płażewska opracowanie, Bohdan Olechnicki, Wacław Górski zdjęcia. Kraków 1994. Novmar Ltd. 4, s. 165, [2]. opr. oryg. pł., obw.
Stan bardzo dobry. Na karcie tyt. odręczna dedykacja Bronisława Chromego z 3 X 1995. Liczne ilustracje w tekście. Tekst polski i angielski.
B. Chromy (1925-2017) - rzeźbiarz, medalier, malarz, rysownik, profesor Akademii Sztuk Pięknych w Krakowie, członek Polskiej Akademii Umiejętności, uczeń Xawerego Dunikowskiego.
120.–
Sprzedano za: 240.–
41.
MALCZEWSKI Jacek – Dzieła.  Z przedmową Stanisława Witkiewicza. [Kraków 1907. Salon Malarzy Pol.]. folio, s. [5], tabl. 40. opr. pł. zdob. z epoki.
Okł. zakurzone, wewnątrz stan dobry. Piecz. (także na każdej reprodukcji) Państw. Szkoły Przemysłowej w Krakowie. Część ilustracyjna publikacji zawierającej oryginalnie wstęp S. Witkiewicza, 40 monochromatycznych reprodukcji dzieł malarskich Jacka Malczewskiego i tyleż utworów poetyckich Lucjana Rydla. Ten egz. zaw. wstęp S. Witkiewicza i reprodukcje; wierszy Rydla nie dołączono, na czystą kartę naklejono fragment karty tyt. z odciętą informacją o wkładzie Rydla w to przedsięwzięcie.
420.–
42.
[MALCZEWSKI Jacek i Rafał z rodziną]. Zbiór materiałów (zdjęć, rysunków, dokumentów) dotyczących rodziny Malczewskich.
Zbiór stanowi:
1. akt małżeństwa Marii Gralewskiej z Jackiem Malczewskim zawartego 29 X 1887 w Kościele Mariackim, wystawiony 16 IV 1889 - (przedarcia, wymaga konserwacji)
2. album „Zbydniów”, wakacye 1909” z 23 zdjęciami z rodzinnych wakacji u Horodyńskich lub Popielów w  Zbydniowie (pow. bocheński) – na fotografiach m.in. Maria Malczewska, żona Jacka i ich dzieci Julia i Rafał
3. album „Zbydniów, wakacye 1910” z 20 zdjęciami z rodzinnych wakacji u Horodyńskich lub Popielów w  Zbydniowie (ślady zawilgocenia, przebarwienia, jedno zdjęcie z ubytkiem) – na zdjęciach jw.
4. rysunek kredkami „Przed dworem w Lusławicach” (niesygnowany - zapewne Rafała Malczewskiego, kobieta w fotelu)
5. rysunek kredkami Rafała Malczewskiego „Obłapiacz i kurewka” (jest mylnie "kurewska", niesygnowany, arkusz A4)
6. karta z ołówkowym rysunkiem dwóch umundurowanych postaci, na odwrocie fragment wiersza (ręką Rafała Malczewskiego) – wiersze – ten i następne – pochodzi zapewne z 1915 i ma związek z poznaniem Bronisławy Dziadosz, przyszłej żony malarza
7. karta z ołówkowym rysunkiem maszerującego żołnierza w pikielhaubie, na odwrocie wiersz i data 4 V 1916 (ręką Rafała Malczewskiego)
8. karta z wierszem (ręką Rafała Malczewskiego; ubytki arkusza)
9. maszynopisowe zaproszenie na bal dobroczynny w Starym Teatrze dn. 4 II 1922 kierowane do Marii Malczewskiej; zebrane środki miały zasilić fundusz kolonii wakacyjnych w Porębie Wielkiej
10. pusta koperta adresowana do Jacka Malczewskiego („Rektora i Mistrza”)
11. fotografia portretu Jacka Malczewskiego malowanego przez Stanisława Szukalskiego (w 2 egz.)
12. pośmiertne zdjęcie Jacka Malczewskiego w otoczeniu kwiatów i ziół
13. list Rafała Malczewskiego w Montrealu do Józefy Rymarowej w Krakowie, dat. 1 II 1960 (zachowana koperta; maszynopis z odręcznym podpisem).
O ile nie zaznaczono inaczej obiekty w stanie dobrym.
3.600.–
Sprzedano za: 3.600.–
43.
MITORAJ. Kraków, Paryż, Rzym. Kraków 2006. Międzynarodowe Centrum Kultury. 4, s. 141, [3]. opr. oryg. kart., obw.
Stan bardzo dobry. Na stronie tyt. autograf artysty. Publikacja dwujęzyczna polsko-angielska. Zdjęcia rzeźb Igora Mitoraja, teksty tego samego autorstwa.
220.–
Sprzedano za: 550.–
44.
MÖBEL. Stuttgart 1959. Gerd Hatje. 8, s. VII, [1], 183, [1]. brosz. Wie wohnen, Bd. 4.
Okł. lekko otarte, wewnątrz stan dobry. Wyd. II. Na s. 2-175 czarno-białe zdjęcia współcześnie produkowanych mebli, na s. 177-183 znaki firmowe i krótkie informacje o producentach.
160.–
45.
NIEMCZYŃSKI W. – Podręcznik fotografji dla amatorów i zawodowców. Wyd. II przerobione i uzupełnione, z 183 rys., 16 tabl. i tabelą naświetlania. Warszawa [1928]. Trzaska, Evert i Michalski. 16d, s. [4], 350, [2], tabl. 16. opr. ppł. z epoki z zach. okł. brosz.
Okł. brosz. naklejona przed kartą tyt., opr. nieco otarta, poza tym stan dobry. Zaw. rozdziały: Objektywy fotograficzne, Aparaty i przyrządy pomocnicze, Płyty żelatynowo-bromosrebrowe, Sporządzanie zdjęć, Proces negatywny, Fotogramy srebrowe, Przezrocza i powiększenia, Chemikalja fotograficzne.
190.–
46.
NIEWIADOMSKI Eligjusz – Malarstwo polskie XIX i XX wieku. Warszawa 1926. M. Arct. 8, s. 332, [14], tabl. 16. opr. psk. złoc. z epoki.
Opr. nieco otarta, blok lekko nadpęknięty, poza tym stan dobry. Liczne ilustracje w tekście i na tablicach. Na końcu skorowidz artystów. Zaw.:  cz. 1: Preludja 1760-1860: Epoka Stanisławowska i jej tradycje, Królestwo Kongresowe. Okres paskiewiczowski, cz. 2: Złoty wiek malarstwa polskiego 1860-1920: Romantyzm w Polsce; Malarstwo historyczne; Ruch naturalistyczny (Realiści, Plener i impresjonizm, Krajobraz), Styl i fantazja. Dołączono prospekt reklamowy książki w formie składanej ulotki.
180.–
Sprzedano za: 300.–
47.
OLKIEWICZ Jerzy – Jerzy Panek. Warszawa 1962. Wyd. Artyst.-Graf. 8, s. [8], tabl. 12. brosz. Współczesna Grafika Polska.
Okł. nieco otarte. Na wewnętrznej stronie przedniej okł. odręczna dedykacja artysty i jego rysunkowy autoportret.
240.–
Sprzedano za: 400.–
48.
PIĄTKOWSKI Henryk, DOBRZYCKI Henryk – Andriolli w sztuce i życiu społecznem. 278 rysunków w tekście, 25 po za tekstem [na 12 tabl.]; w tem 28 utworów dotąd niereprodukowanych. Warszawa 1904. Nakł. H. Dobrzyckiego. 4, s. X, 200, tabl. 12. opr. pł. złoc. z epoki, obcięcie złoc.
Opr. lekko otarta, blok nieco nadpęknięty, miejscowe zaplamienia papieru, odcięty prawy dolny narożnik str. 151 (bez szkody dla tekstu), poza tym stan dobry. Piecz. własn. Juliusza z Urska Dunikowskiego (1879-1941) - notariusza, autora "Rodowodu rodziny z Urska Dunikowskich herbu Abdank od roku 1400 - 1900 na podstawie aktów grodzkich i ziemskich, ksiąg kościelnych i papierów
familijnych ", który ukazał się w 1900 r. Liczne ilustracje w tekście. Na końcu "Ogólny wykaz utworów Andriollego".
300.–
Sprzedano za: 440.–
49.
PODCZASZYŃSKI Karol – Nomenklatura architektoniczna, czyli słowomiennik cieśliczych polskich wyrazów. Wyd. powtórne. Warszawa 1854. Druk. J. Jaworskiego. 8, s. VIII, 154, XXXV, [3]. opr. późn. ppł.
Zaplamienia i naddarcie karty tyt., drobne zabrudzenia. Słownik w układzie tematycznym (np. wyrazy ściągające się do czynności budowniczego i względnych przymiotów dzieł jego, wyrazy ściągające się do pieców i kominów, wyrazy ściągające się do sklepień). Na końcu indeks wyrazów polskich, łacińskich, francuskich i niemieckich. Nieczęste.
240.–
Sprzedano za: 500.–
50.
POLONSKIJ Vjačeslav – Russkij revoljucionnyj plakat. Moskva 1925. Gosudarstvennoe Izdatelstvo. folio, s. [2], 192, tabl. 55. opr. oryg. ppł.
Otarcia grzbietu i okł., drobne zaplamienia wewnątrz. Podpis własn. Ignacego Witza, grafika, ilustratora, twórcy plakatów. Bogato ilustrowana praca poświęcona plakatowi w rewolucyjnej Rosji. Ilustracje barwne (dobrej jakości) na tablicach, czarno-białe w tekście. Zaprezentowano prace m.in. W. Lebiediewa, D. Moora, W. Deni, W. Majakowskiego, także antypolskie z wojny 1920. Na końcu spis plakatów propagandowych wydanych w l. 1918-1922 (lista obejmuje 854 prace).
1.800.–
Sprzedano za: 2.800.–
51.
POTOCKI Antoni – Grottger. Lwów 1931. Nakł. i własność Księgarni H. Altenberga. 4, s. VIII, 216, tabl. 208 [w tym 6 barwnych]. opr. oryg. psk., górne obcięcie barwione.
Bardzo niewielkie zażółcenia początkowych kart w grzbiecie, stan bardzo dobry. Obszerna monografia poświęcona życiu i twórczości Grottgera. W przypisach autor przegląda dostępne źródła, literaturę przedmiotu i reprodukcje, z którymi się zetknął m.in. w prasie i bibliotekach zagranicznych. Obszerny indeks i spis ilustracji. Ok. 250 ilustracji w tekście i na tablicach.
A. Potocki h. Szeliga (1867-1939) - "krytyk o bardzo rozległej kulturze, szerokiej skali odczucia, trafnej intuicji, szczerym entuzjazmie i o dużym talencie pisarskim, odznaczony Złotym Wawrzynem Akademickim Polskiej Akademii Literatury". (Wikipedia).
320.–
Sprzedano za: 320.–
52.
PRZYBYSZEWSKI Stanisław, ŻUK-SKARSZEWSKI Tadeusz – Stanisław Wyspiański. Dzieła malarskie. Tekst napisali ... Bydgoszcz 1925. Inst. Wydawniczy "Bibljoteka Pol.". folio, s. 131, [1], tabl. 86. opr. oryg. pł. zdob., złoc. z zach. okł. brosz. obcięcia złoc.
Grzbiet nieco uszkodzony, okł. lekko zakurzone plamione, blok przed kartą tyt. wzmocniony płótnem w grzbiecie, poza tym stan dobry. Zachowane wszystkie bibułki przekładkowe z nadrukami dot. prezentowanej pracy. Na przedniej okł. złocony charakterystyczny monogram S. W. Liczne ilustracje w tekście i na tablicach. Jedno z najpoważniejszych opracowań twórczości plastycznej S. Wyspiańskiego.
740.–
Sprzedano za: 1.300.–
53.
SEWERYN Tadeusz – Krakowskie klejnoty ludowe. Z 13 ryc. w tekście i 3 barwnemi tablicami. Kraków 1935. Muzeum Etnograf. 4, s. 35, [1], tabl. barwnych 3. brosz. Wyd. Muzeum Etnograf. w Krakowie, nr 7.
Stan dobry. Monografia tradycyjnej biżuterii ludowej regionu krakowskiego. Zaw. rys historyczny dawnego jubilerstwa wiejskiego i małomiasteczkowego w okolicach Krakowa, systematyczny opis wzorów, odmian regionalnych, zdobnictwa, materiałów i technik wytwarzania spinek do koszul, pierścionków, kolczyków, krzyżyków i medalików.
80.–
Sprzedano za: 90.–
54.
SIKORA Tomek – Przejrzystość rzeczy. Bielsko-Biała [2007]. Galeria Bielska BWA. 16d, s. [64]. opr. oryg. kart.
Okł. lekko otarte, poza tym stan dobry. Odręczna dedykacja artysty, dat. w 2008 w Bolonii. Publikacja towarzysząca wystawie w bielskiej galerii BWA. Wstęp (angielski i polski) A. Szydłowskiej. Karty z ilustracjami złożone na pół. Projekt graficzny publikacji: M. Buszewicz.
T. Sikora (ur. 1948) - fotograf, twórca teatralnych i filmowych plakatów, ilustracji książkowych, realizator prac dla europejskich i amerykańskich agencji reklamowych. (Wikipedia).
180.–
55.
SPANNAGEL Fritz – Der Möbelbau. Ein Fachbuch für Tischler, Architekten und Lehrer. Auch ein Beitrag zur Wohnkultur. Zweite Aufl. Ravensburg [1937]. O. Maier. 4, s. 352, tabl. 1. opr. oryg. pł.
Załamanie tylnej wyklejki, stan dobry. Podręcznik meblarstwa. Liczne (ponad 1.200) rysunki, wykresy, schematy. Podstawy technologii drewna, zasady projektowania mebli, szczegóły konstrukcyjne, przykładowe aranżacje wnętrz.
220.–
56.
[STAŻEWSKI Henryk]. Henryk Stażewski. Ekonomia myślenia i postrzegania. Opracowanie Małgorzata Jurkiewicz, Joanna Mytkowska, Wiesław Borowski. Tekst Andrzej Turowski. Warszawa 2005. Fundacja Galerii Foksal. 4, s. 415, [1]. opr. oryg. kart.
Stan bardzo dobry. Tekst polski i angielski. Wstęp J. Mytkowskiej, artykuł A. Turowskiego, liczne ilustracje, teksty H. Stażewskiego, szczegółowe kalendarium życia i twórczości.
140.–
Sprzedano za: 150.–
57.
SWIEYKOWSKI Emmanuel – Zarys artystycznego rozwoju tkactwa i haftarstwa objaśniony zabytkami Muzeum Narodowego w Krakowie. Z XXV tablicami. Kraków 1906. Muzeum Narodowe. 16d, s. XVI, 300, [4], tabl. 25. opr. wsp. psk. z zach. okł. brosz., obcięcie marmoryzowane.
Pierwsze i końcowe karty nieco zabrudzone. Piecz. własn., wsp. ekslibris. Egzemplarz przez wiele lat podstawowego opracowania tematu.
220.–
Sprzedano za: 280.–
58.
SZYDŁOWSKI Tadeusz, STRYJEŃSKI Tadeusz – O pałacach wiejskich i dworach z epoki po Stanisławie Auguście i budowniczym królewskim Jakóbie Kubickim. Kraków 1925. Gebethner i Wolff. 4, s. 50. brosz.
Okł. nieco otarte i zakurzone, wewnątrz stan dobry. Ilustracje w tekście. Dotyczy pałaców i dworów w Białaczewie, Bejscach, Igołomii, Pławowicach, Witkowicach i w Nadzowie.
220.–
Sprzedano za: 220.–
59.
WARCHAŁOWSKI Jerzy – Jan Wałach z Istebnej na Śląsku Cieszyńskim. Rysunki, malowidła, drzeworyty wybrane z okresu 1903-1934. Warszawa-Kraków 1935. Skł. gł. Tow. Wyd. 4, s. 26, [4], tabl. 40. brosz.
Okł. odbarwione, nieco otarte i zaplamiona, poza tym stan dobry.
J. Wałach (1884-1979) - grafik, malarz i rzeźbiarz, mistrz drzeworytu.
180.–
Sprzedano za: 180.–
60.
WIECZORKIEWICZ Tadeusz K. – Liternictwo. Podręcznik do nauki pisania pism reklamowych i ozdobnych. Poznań 1930. Nakł. autora. 4, s. 47, [1]. brosz.
Okł. otarte i zabrudzone, wewnątrz stan dobry. Tekst ilustruje 28 cało- lub półstronicowych tablic.
140.–
Sprzedano za: 550.–
61.
WITKIEWICZ Stanisław – Juljusz Kossak. 260 rys. w tekście, 8 intagliodruków, 6 facsimili kolorowych [...]. Wyd. II rozsz. Warszawa 1912. Nakł. Gebethnera i Wolffa. 4, s. [4], 212, [1], tabl. 14. opr. oryg. pł. zdob., wsp. futerał pł.
Banach 908. Brak 2 tabl.: "Brzozy", "Przeprawa rotmistrza pancernego przez Dniestr" (obie z faksymili z akwareli). Niektóre tabl. przestawione, niektóre podpisy pod tablicami różnią się od podpisów w wykazie tablic na końcu. Wyklejki nowe, opr. lekko zaplamiona, blok lekko nadpęknięty, poza tym stan dobry. Klasyczna monografia twórczości Juliusza Kossaka. Zawiera reprodukcje wszystkich ważniejszych dzieł artysty, w tym cyklu "Rok myśliwca".
J. Kossak (1824-1899) - miłośnik i piewca szlacheckiego obyczaju i rycerskiej świetności I Rzeczypospolitej pozostaje jednym z najbardziej popularnych i cenionych artystów w Polsce. Uważany za twórcę polskiego malarstwa batalistycznego i mistrza akwareli, przeszedł do historii jako niezrównany malarz koni. Monografia zawdzięcza swój wysoki poziom merytoryczny Stanisławowi Witkiewiczowi (1851-1915), malarzowi i wybitnemu krytykowi sztuki.
260.–
Sprzedano za: 320.–
62.
TREPKA Józef – Wojciech Kossak. Kraków [1912]. Księg. J. Czerneckiego, Wieliczka. 8, s. 25, tabl. 19 [w tym 16 barwnych]. brosz. Współczesne Malarstwo Pol., zesz. 5.
Krawędzie okł. nadkruszone, blok lekko nadpęknięty, poza tym stan dobry. Nazwisko autora uwidocznione po tekście.
120.–
63.
[ZIARNKO Jan]. Numer pisma "La France et la Pologne" (r. 1, t. 1, nr 2/3) z IV-X 1938 z artykułem S. M. Sawickiej "Jan Ziarnko, peintre-graveur polonais et son activité a Paris au premier quart du XVII-e siècle". Paris 1938. Bibliothèque Polonaise. 4, s. [2], 103-267, [1]. brosz.
Stan dobry. Artykuł wypełnia niemal w całości numer pisma. Zaw. m.in. katalog prac graficznych Jana Ziarnki i wiele ilustracji.
J. Ziarnko (1575-1630) - urodzony we Lwowie polski malarz i grafik działający głównie we Francji, sygnujący swe prace "J. Ziarnko", z francuska "I. Le Grain", po włosku "Grano" - niemal zawsze z przydomkiem "Polonus", czasem "Leopoliensis". Wykonał m.in. blisko 40 ilustracji do "Biblii" Frizona, z czego ponad 30 własnoręcznie sztychował (pozostałe zostały wykonane przez rytowników francuskich).
150.–
64.
ZIN Wiktor – Piórkiem i węglem. Piękno nie dostrzegane. Warszawa 1970. Arkady. 8, s. 117, [3]. opr. oryg. pł., obw.
Stan bardzo dobry. Na karcie tytułowej odręczna dedykacja autora.
120.–
Sprzedano za: 440.–
65.
ZIN Wiktor – Piórkiem i węglem. Piękno potężne. Warszawa 1972. Arkady. 8, s. 152, [4]. opr. pł., obw.
Stan bardzo dobry. Na stronie tyt. odręczna dedykacja autora.
120.–
Sprzedano za: 240.–
66.
ZIN Wiktor – Piórkiem i węglem. Piękno utracone. Warszawa 1974. Arkady. 8, s. 128, [4]. opr. oryg. pł., obw.
Stan bardzo dobry. Na stronie tyt. odręczna dedykacja autora.
120.–
Sprzedano za: 320.–
67.
ŻEBRAWSKI Teofil – O pieczęciach dawnej Polski i Litwy. Zeszyt II. Kraków 1871. Druk. UJ. 4, s. [2], [43]-69, [3], [31]-56, tabl. 15. brosz.
Okł. nadkruszone, blok pęknięty, wewnątrz stan bardzo dobry. Tablice numerowane od 17 do 24 i od III do IX. Zaw. opis i podobizny 45 pieczęci oraz na końcu "Rozmaitości", gdzie zamieszczono artykuły: "O kościołach ubyłych w Krakowie", "Góra i zamek Golesz", "Wiadomość o książkach mieszczących wizerunki i ubiory polskie, oraz kilku rzadszych drukach", "Szkice dawnych bitew w bibliotece Piotra hr. Moszyńskiego". Pierwszemu artykułowi towarzyszy tablica z widokami kościoła S. Piotra na Garbarzach i kościółka S. Gertrudy za Nową bramą, na innych m.in. stroje polskie. Ukazywało się w cyklu "Nasze zabytki". Ukazały się 2 zeszyty (pierwszy w 1865). Nieczęste.
400.–
68.
[AWANGARDA]. BLOK. Revue d'Art. Warszawa. Red. M[ieczysław] Szczuka, w komitecie redakcyjnym: Teresa Żarnowerówna. 8. brosz.
Nr 5: VII 1924. s. 15, [1].
Niewielkie otarcia grzbietu i okł., stan dobry. Pojedynczy numer jednego z najważniejszych czasopism polskiej awangardy międzywojennej. Ukazywało się w l. 1923-1926, wyszło 11 numerów (w 8 zeszytach) i było organem konstruktywistycznej grupy artystycznej pod tą samą nazwą. Numery "Bloku" oferowane są na aukcjach niezwykle rzadko, ten numer nie pojawił się na rynku przez ostatnie ćwierć wieku. Numer 5 jest niezwykle interesujący pod względem plastycznym: na s. 1 (okładka) i 3 pokazano geometryczne kompozycje abstrakcyjne Teresy Żarnowerówny, na s. 2 fotomontaż Mieczysława Szczuki "Kemal Pasha", na s. 7 dwie kompozycje scenograficzne Jana Golusa i Waltera Münza. S. 8-9 przeznaczono na "Przykłady zagadnień czysto konstrukcyjnych", gdzie zreprodukowano prace Władysława Strzemińskiego, Teresy Żarnowerówny i Mieczysława Szczuki. Kolejne dwie strony zawierają przykłady rozwiązań typograficznych ("Drukarstwo o układzie graficznym"), na s. 14 zaprezentowano abstrakcyjne prace T. van Doesburga, C. van Eesterena, G. Hirschela-Protscha i W. Strzemińskiego. Numer zawiera także teksty: "Futuryzm włoski" F. T. Marinettiego i "Odnowienie architektury" Theo van Doesburga. Bardzo rzadkie - ten numer "Bloku" nie pojawił się na aukcjach książkowych w Polsce w ciągu ostatnich 30 lat!
22.500.–
Sprzedano za: 46.000.–
69.
[AWANGARDA]. MIESIĘCZNIK Literacki. Warszawa. Red. A. Wat. 4. brosz.
Nr 1-7, 9-11, 13-20: XII 1929-VIII 1931. s. 944.
Czas. BJ 5, 112. Egz. wyjęty z oprawy, grzbiety i nadkruszone marginesy podklejone bibułką, zeszyty nieco obcięte przez introligatora. Komplet wydawniczy (bez dwóch skonfiskowanych numerów - 8 i 12) mocno lewicującego (wręcz kryptokomunistycznego) miesięcznika warszawskiego redagowanego przez Aleksandra Wata (A. Chwata). Okładkę do pierwszego zeszytu zaprojektowała Teresa Żarnowerówna, pozostałe były autorstwa Władysława Daszewskiego (pseud. Pik). Zaw. m.in.: Dzisiejsza powieść pacyfistyczna w Niemczech, recenzję powieści B. Jasieńskiego "Palę Paryż", Wspomnienia o futuryzmie A. Wata, Metamorfozy futuryzmu, Teatr robotniczy, O krytykę marksistowską, Poeta rewolucji Majakowski, recenzję "Nienasycenia" Witkacego, Murzyni w Ameryce, Miasta socjalistyczne w budowie, reportaże nadesłane na konkurs, Międzynarodowy Zjazd Literatury Rewolucyjnej, recenzję "Rzeczy gromadzkiej" B. Jasieńskiego, Zachodnio-ukraińska literatura proletarjacka, Cudeńka cenzury filmowej. Wśród autorów: W. Broniewski, A. Stawar, S. R. Stande, J. Hempel, S. Wygodzki, J. Wit. Na okł. nr. 10 umieszczono fotomontaż W. Daszewskiego. 
W nr. 9 nadruk "Wydanie po konfiskacie", w nr. 14, 15 i 16 "Po konfiskacie nakład drugi". W tych czterech numerach pozostawiono niezadrukowane ślady ingerencji cenzury. Nieczęste.
6.800.–

Katalogi

70.
Biuro Wystaw Artystycznych. Pięćdziesięciolecie twórczości Pawła Stellera. Katowice, XII 1965. 16d podł., s. 22, [1], tabl. 11. brosz.
Otarcia i zaplamienia okł., wewnątrz stan dobry. Odręczna dedykacja artysty dla Marii Kalemby.
80.–
Sprzedano za: 240.–
71.
Biuro Wystaw Artystycznych. Jerzy Bereś. Zwidy, wyrocznie, ołtarze. Lublin, II 1990. 4, s. [32]. brosz.
Otarcia okł. Tytuł i teksty po polsku i angielsku. Liczne ilustracje w tekście.
60.–
Sprzedano za: 60.–
72.
Centro Direzionale Colleoni. Avanguardia polacca. Esposizione dell'arte indipendente polacca. Grzyb, Kowalewski, Modzelewski, Pawlak, Sobczyk, Wozniak, Klaman, Kalina. Agrate Brianza, V-VI 1987. 8, s. [82]. brosz.
Okł. otarte i zarysowane, karty luzem - wymaga interwencji introligatora. Nieliczne zapiski. Ilustrowany katalog prac grupy polskich artystów w Agrate Brianza w Lombardii. Tekst włoski.
60.–
Sprzedano za: 170.–
73.
Centrum Sztuki Współczesnej Zamek Ujazdowski. Wilhelm Sasnal. USA. Przewodnik. Warszawa, VII-VIII 2006. 16 podł., s. 51, [1]. brosz.
Stan bardzo dobry. Tekst dwujęzyczny polski i angielski. Publikacja towarzysząca multimedialnej wystawie prac Sasnala w Zamku Ujazdowskim.
100.–
Sprzedano za: 100.–
74.
Galeria Starmach, Fundacja Nowosielskich. Jerzy Nowosielski. Kraków 2003. Starmach Gallery, Fundacja Nowosielskich. 4, s. 731, [5]. opr. oryg. kart.
Stan bardzo dobry. Liczne ilustracje barwne i czarno-białe, wykaz 750 prac reprodukowanych. Katalog towarzyszący wystawie artysty w Galerii Zachęta w Warszawie w dn. 21 III-27 IV 2003. Autorzy tekstów: Mieczysław Porębski, Józef Chrobak, Ewa Kulka, redakcja: Piotr Cypryański, Andrzej Szczepaniak przy współpracy Anny Bujnowskiej. Kurator generalny wystawy: Andrzej Starmach.
480.–
Sprzedano za: 950.–
75.
Galeria Zderzak. Jarosław Modzelewski. Obrazy 1977-2006. Kraków 2006. 4, s. 296. opr. oryg. kart., obw.
Stan dobry. Katalog oprac.: M. Kurzac, J. Michalski, M. Sitkowska, M. Tarabuła. Informacja wydawcy: "Książka – najobszerniejsze na polskim rynku wydawniczym opracowanie tematu – przeznaczona jest dla miłośników sztuki głębiej zainteresowanych twórczością Modzelewskiego oraz współczesnym malarstwem polskim.  Pozycja obowiązkowa  dla historyków sztuki, kolekcjonerów, marchandów, domów aukcyjnych, galerii i bibliotek publicznych". W tekście ponad 600 ilustracji.
210.–
Sprzedano za: 210.–
76.
Galerie Gmurzynska. Mela Muter. Bilder, Aquarelle und Zeichnungen. Köln, XI-XII 1966. 8, s. [23]. brosz.
Stan dobry. Piecz. galerii Bargera z Kolonii.
60.–
77.
Galerie Gmurzynska. Mela Muter *1876 +1967. Retrospektiv-Ausstellung. Köln, X-XII 1967. 8, s. [54]. brosz.
Stan bardzo dobry. Ilustrowany katalog wystawy pośmiertnej.
120.–
78.
Instytut Propagandy Sztuki. Katalog dwunastej wystawy rycin Stowarzyszenia Polskich Artystów Grafików "Ryt". Warszawa, II-III 1939. 8, s. 33, [1]. brosz.
Grońska 47. Stan dobry. Podpis własn. "W. Manteuffel". Cztery oryginalne drzeworyty w tekście (T. Cieślewski syn, S. Wajwódowa, M. Jurgielewicz, E. Manteuffel). Wydano 250 egz. Układ graficzny T. Cieślewskiego syna. Druk antykwą Półtawskiego w Doświadczalnej Pracowni Graficznej Salezjańskiej Szkoły Rzemieślniczej w Warszawie. Nieczęste.
240.–
Sprzedano za: 550.–
79.
Muzeum Historii miasta Łodzi, Muzeum w Łęczycy. Wystawa ekslibrisów miedziorytowych Wojciecha Jakubowskiego. Łódź, X-XI 1992. 4, s. [16]. brosz.
Okł. lekko otarte, poza tym stan bardzo dobry. Katalog w redakcji Jerzego Weinberga zawiera, prócz wstępu, bibliografii publikacji o autorze, spisu ekslibrisów z lat 1976-1991 także 2 oryg. odbitki miedziorytowe ekslibrisów, sygn. ołówkiem przez autora (jeden dla Bruno Müllera, drugi dla Hansa-Sietera Seilera).
100.–
Sprzedano za: 280.–
80.
Muzeum Literatury im. A. Mickiewicza w Warszawie. Bruno Schulz 1892-1942. Rysunki i archiwalia ze zbiorów ... Układ całości i tekst Wojciech Chmurzyński. Warszawa 1992. 4, s. 407. brosz.
[oraz] Bruno Schulz 1892-1942. Katalog-pamiętnik wystawy "Bruno Schulz. Ad memoriam" [...]. Pod red. Wojciecha Chmurzyńskiego. Warszawa 1995. 4, s. 326. brosz.
Stan dobry. Katalog zaw. m.in. opis blisko 400 obiektów (grafik, rysunków, zdjęć, karykatur, obwolut, ilustracji książkowych).
440.–
Sprzedano za: 950.–
81.
Muzeum Narodowe w Krakowie. Łuk w rozwoju historycznym. Katalog wystawy [oprac.] Jerzy Werner. Kraków 1969. 8, s. 97, [2]. brosz.
Stan dobry. Wykaz 71 eksponatów wraz z krótkim opisem. Czarno-białe ilustracje w ramach paginacji. Redakcja katalogu Z. Bocheński i Z. Żygulski.
60.–
Sprzedano za: 130.–
82.
Muzeum Narodowe w Krakowie. Zofia Stryjeńska 1891-1976. [Katalog wystawy]. Kraków, X 2008-I 2009. 4, s. 445, [2]. opr. oryg. miękka pł. zdob.
Stan bardzo dobry. Najobszerniejszy - wyczerpany i poszukiwany - katalog twórczości Zofii Stryjeńskiej (1891-1976) - malarki, graficzki, ilustratorki, jednej z najbardziej znanych polskich artystek nurtu art déco. Katalog zaw. artykuły wstępne (m.in. Zofii Gołubiew, Marii Grońskiej, Katarzyny Nowakowskiej-Sito), reprodukcje prac, obszerną antologię tekstów krytycznych, katalog wystawy, wykaz dzieł niezachowanych, kalendarium, bibliografię. Wydano 800 egz.
1.200.–
Sprzedano za: 1.300.–
83.
Muzeum Narodowe w Warszawie. Marek Włodarski (Henryk Streng) 1903-1960. Wystawa monograficzna. Warszawa, XII 1981-I 1982. 8, s. 132, [4], tabl. 45. brosz.
Stan dobry. Najobszerniejsza prezentacja dorobku jednego z najciekawszych przedstawicieli międzywojennej awangardy lwowskiej.
80.–
Sprzedano za: 100.–
84.
Muzeum Narodowe w Warszawie. August Zamoyski 1893-1970. Wystawa monograficzna w stulecie urodzin artysty. Katalog oprac. Zofia Kossakowska-Szanajca. Warszawa 1993. 4, s. 102, [1]. brosz.
Okł. lekko otarte, stan dobry. Zaprezentowano 224 obiekty. Liczne ilustracje w tekście.
120.–
Sprzedano za: 130.–
85.
Muzeum Sztuki w Łodzi. Władysław Strzemiński. W setną rocznicę urodzin 1893-1952. Łódź, XI 1993-I 1994. 4, s. 276, [2]. brosz.
Stan dobry. Najobszerniejszy katalog prac W. Strzemińskiego. Liczne ilustracje barwne i czarno-białe, kalendarium życia i twórczości, wykaz znanych prac.
120.–
86.
Muzeum Sztuki w Łodzi. Henryk Stażewski 1894-1988. W setną rocznicę urodzin. Łódź, XII 1994-II 1995. 4, s. 223, [1]. brosz.
Stan bardzo dobry. Zawiera artykuły krytyczne i historyczne, antologię tekstów teoretycznych Stażewskiego, kalendarium życia, liczne ilustracje, wykaz wystawionych prac (207 obiektów).
100.–
Sprzedano za: 100.–
87.
Muzeum Sztuki w Łodzi. Dłubak i Grupa 55. Łódź, VI-VIII 2003. 4, s. 150, [2]. brosz.
Stan bardzo dobry. Teksty równoległe polskie i angielskie.
100.–
Sprzedano za: 320.–
88.
Muzeum Sztuki w Łodzi. Karol Hiller 1891-1939. Nowe widzenie. Malarstwo, heliografika, rysunek, grafika. Łódź, XI 2002-II 2003. 4, s. [2], 362, [2]. opr. oryg. kart., obw.
Stan bardzo dobry - egz. oryg. zafoliowany.  Bogato ilustrowany katalog najobszerniejszej wystawy prac Karola Hillera stanowiący zarazem najpoważniejszą monografię jego twórczości.
160.–
Sprzedano za: 160.–
89.
Narodowa Galeria Sztuki Zachęta. Zbigniew Libera. Prace z lat 1982-2008. Pod red. D. Monkiewicz. Warszawa 2009. 8, s. 302, [2]. brosz.
Stan bardzo dobry. Bogato ilustrowana publikacja towarzysząca wystawie w Zachęcie (XII 2009-II 2010) i wrocławskim BWA (II-IV 2010).
64.–
90.
Spicchi dell'Est, Galleria d'Arte. Franciszek Starowieyski. Opere dal 1956 al 1990. Roma, XII 1990-II 1991. 8, s. [66]. brosz.
Stan bardzo dobry. Teksty i tytuły prac po włosku, francusku i po polsku. Liczne barwne i czarno-białe reprodukcje w tekście.
64.–
Sprzedano za: 64.–
91.
Towarzystwo Artystów Grafików Krakowskich. Nowoczesna grafika polska. Kraków [1938]. 8, s. 62, [1]. brosz.
Okł. nieco zakurzone, niewielkie ubytki górnych narożników pierwszych kart. Katalog sprzedażny Związku Artystów Grafików w Krakowie. Wśród oferowanych prac znajdują się grafiki m.in. A. Bunscha, W. Chomicza, T. Cieślewskiego syna, W. Komorowskiej, L. Kowalskiego, T. Korpala, L. Misky'ego, J. Pochwalskiego, S. Raczyńskiego, Z. Stankiewicz, P. Stellera, W. Zakrzewskiego. Reprodukowano 100 grafik. Biogramy artystów, ceny.
80.–
92.
Towarzystwo "Sztuka". Jan Stanisławski. Wystawa pośmiertna. Kraków, XI 1907. Druk. A. Koziańskiego. 4 podł., s. [109] + [36] [reklamy]. opr. późn. pł. złoc.
Niewielkie otarcia okł., niewielki ślad zawilgocenia w  narożniku przedniej okł., stan dobry. Wykaz 155 prac Jana Stanisławskiego i blisko 100 obrazów jego uczniów. Liczne całostronicowe czarno-białe reprodukcje. Wystawę urządzili Stefan Filipkiewicz i Henryk Szczygliński. Tekst Adama Grzymały-Siedleckiego i Wilhelma Mitarskiego.
200.–
Sprzedano za: 300.–
* * *

Tablice ze "Wzorów sztuki średniowiecznej"

Luźne tablice z trzytomowego albumu autorstwa A. Przezdzieckiego i E. Rastawieckiego "Wzory sztuki średniowiecznej" (Warszawa-Paryż 1853-1869). Podobizny zabytków odbito techniką chromolitograficzną.
93.
GŁOWA srebrna S. Zygmunta w Płocku.
Arkusz form. 28,5x22,7 cm. Na górnym marginesie nadruki: "R. 1370", "P" i "Wiek XIV". Rysował W. Gerson. Dołączono dwie karty z opisem zabytku po polsku. Miejscowe drobne zaplamienia arkusza.
70.–
Sprzedano za: 70.–
94.
KORONA do głowy srebrnej S. Zygmunta.
Arkusz form. 28,4x22,5 cm. Na górnym marginesie nadruki: "R. 1370", "Pp" i "Wiek XIV". Rysował W. Gerson. Dołączono dwie karty z opisem zabytku w jęz. francuskim. Zaplamienia dolnego narożnika.
70.–
95.
KIELICH królewicza Karola Ferdynanda w Płocku.
Arkusz form. 27x19,6 cm. Na górnym marginesie nadruk: "LI" i "Wiek VII". Rysował B. Podczaszyński. Ubytek lewego marginesu, papier pożółkły.
60.–
96.
PASTORAŁ w Płocku.
Arkusz form. 28,3x22,5 cm. Na górnym marginesie nadruki: "Yy" i "Wiek XVI". Rysował W. Gerson. Dołączony opis zabytku po polsku. Stan dobry.
80.–
* * *
97.
[TOWARZYSTWO Przyjaciół Sztuk Pięknych w Krakowie]. Bilet roczny Zjednoczonego Tow. Przyjaciół Sztuk Pięknych w Krakowie. Rok 1891.
Druk dwustronny, barwny (czerwono-zielono-czarny) na ark. form. 11,3x15,2 cm. Nr 6284 odbity numeratorem. Blankiet bez wpisanego imienia i nazwiska z faksymilowymi podpisami prezesa M. Czartoryskiego, sekretarza Z. Cieszkowskiego i kasyera S. Böhma. Stan bardzo dobry.
150.–
98.
[TOWARZYSTWO Przyjaciół Sztuk Pięknych w Krakowie]. Bilet roczny Zjednoczonego Tow. Przyjaciół Sztuk Pięknych w Krakowie. Rok 1899.
Druk dwustronny, dwubarwny (oliwkowo-czarny) na ark. form. 10,4x14,1 cm. Nr 937 odbity numeratorem. Blankiet bez wpisanego imienia i nazwiska z faksymilowymi podpisami prezesa E. Raczyńskiego, sekretarza S. Böhma. Stan bardzo dobry.
150.–
99.
[TOWARZYSTWO Przyjaciół Sztuk Pięknych we Lwowie]. Bilet roczny Zjednoczonego Tow. Przyjaciół Sztuk Pięknych we Lwowie. Rok 1914.
Druk dwustronny, dwubarwny (zielono-czarny) na ark. form. 11,9x15,1 cm. Nr 4892 odbity numeratorem. Bilet wartości 10 koron, 20 halerzy. Blankiet bez wpisanego imienia i nazwiska (z piecz.: "Ważny na rok 1918 M. Lityński"), z faksymilowym podpisem sekretarza St. Sokołowskiego i podpisem w druku prezesa A. Lisiewicza. Stan bardzo dobry.
100.–
Sprzedano za: 100.–