Grafika, rysunek

Teki graficzne

100.
XIV ZJAZD Lekarzy i Przyrodników Polskich w Poznaniu. Poznań 1933. folio, s. [4], tabl. 9. oryg. teka kart.
Grońska 38. Teka nieco otarta, załamania dolnego skrzydełka, naddarcia narożnika kart tekstowych. Miejscowe zabrązowienia podkładów. Barwne autolitografie naklejono wydawniczo na kartonowe podkłady. Zaw. w kolejności: Z. Szpingier "Port w Gdyni", W. Taranczewski "Stare spichrze w Grudziądzu", S. Szmaj "Ratusz w Toruniu", W. Roguski "Kościół Klarysek w Bydgoszczy", W. Ossecki "Katedra w Gnieźnie", L. Wyczółkowski "Ratusz w Poznaniu", W. Lam "Pałac Działyńskich w Poznaniu", R. Bogaczyk "Zamek Książąt Sułkowskich w Rydzynie", J. Wroniecki "Górny Śląsk". Okł. litografowana przez J. Wronieckiego (pomnik Higiei w Poznaniu). Wszystkie plansze sygnowane na kamieniu.
480.–
Sprzedano za: 950.–
101.
DE ANTIQUISSIMA urbe Cracovia. [Kraków 1943. Kunstgewerbeschule Krakau]. 4, tabl. 8. oryg. teka kart.
Podklejone ubytki teki, teka miejscami zabrązowiona, brązowe ślady kleju w narożnikach tablic. Odbitki umieszczono wydawniczo w papierowym passe-partout, sygnowane ołówkiem przez twórców. Wydany w czasie okupacji album z 8 drzeworytowymi widokami zabytków Krakowa wykonanymi przez uczniów Staatliche Kunstgewerbeschule Krakau (Państwowej Szkoły Rzemiosła Artystycznego w Krakowie). Szkoła działała w gmachu ASP za zgodą władz okupacyjnych od X 1939 do III 1943, wykładali w niej zarówno niemieccy, jak polscy artyści, a wielu pobierających tu nauki studentów zapisało się z czasem w historii polskiej sztuki współczesnej. Prezentowany album zawiera prace Zofii Kopycińskiej  (Kurza Stopka i Wieże mariackie), I. Hoffmanna (Kościół św. Idziego), St. Wiśniewskiej (Ul. Skałeczna), Doroty Goślińskiej (Kościół Bożego Ciała), A. Żeleńskiej (Mały Rynek) oraz późniejszego krytyka i historyka sztuki Mieczysława Porębskiego (Figury przy kościele św. Piotra i Pawła i Stragany przy kościele św. Barbary). Na przedniej okł. teki dwubarwny drzeworyt tytułowy Zofii Kopycińskiej, sygnowany ołówkiem.
420.–
Sprzedano za: 440.–
102.
DRETLER-FLIN Stefania (1909-1994) – Najpiękniejszy jest Kraków. Dziesięć drzeworytów ... Z przedmową Krystyny Grzybowskiej. Kraków 1947. Wydawnictwo "Przełom". 4, s. 3, tabl. 10. oryg. teka kart.
Niewielkie przebarwienie karty tyt., stan dobry. Zaw. kolejno drzeworyty: Wizja, Rynek Krakowski, Kaplica Przemienienia Pańskiego w kościele N. M. P., Plac Matejki, Biblioteka Jagiellońska, Lajkonik, Wieża ratuszowa, Ulica Kanonicza, Wawel, Dziedziniec arkadowy na Wawelu. Drzeworyty niesygnowane.
220.–
Sprzedano za: 300.–
103.
GUMOWSKI Jan (1883-1946) – Widoki Krakowa. Kraków 1926. Muz. Narodowe. folio, k. [13]. opr. luksusowa pł. zdob. z epoki, obcięcie złoc.
Grońska 227. Stan bardzo dobry. Egzemplarz "Widoków Krakowa" oprawiony w formie kodeksu. Na przedniej okł. złoc. tytuł, herb miasta i ślepo tłocz. bordiura z orłami w narożnikach. Wewnątrz na 13 kartach ze sztywnego papieru zamontowano przednią okładkę oryginalnej teki i 12 litografii. Ryciny przyklejone górną krawędzią do podkładów. Teka zaw. w kolejności: Barbakan, Brama Floriańska i baszta pasamoników, Baszta stolarska, Ulica Floriańska, Szczyty Sukiennic, Wnętrze Kościoła Mariackiego, Biblioteka Jagiellońska, Katedra na Wawelu, Dziedziniec zamku królewskiego na Wawelu, Fragment krużganku zamku król., Stara synagoga na Kazimierzu, Widok ogólny Krakowa od południa. Grafiki sygnowane na kamieniu. Na tylnej okł. bordiura jak na przedniej.
640.–
Sprzedano za: 1.500.–
104.
HOFMAN Wlastimil (1881-1970) – Album wystawy zbiorowej dzieł Wlastimila Hotmanna z okazji jubileuszu 25-letniej pracy artysty z przedm. Marjana Morelowskiego i autolitografjami jubilata. 1902-1927. Kraków 1928. Nakł. Kom. Jubileuszowego. 16d, s. 12, tabl. 16. brosz.
Grońska 240. Otarcia krawędzi okł., zaplamienie przedniej okł., wewnątrz stan dobry. Na tablicach 16 autolitografii jednobarwnych W. Hofmanna (Wiara, Chrystus przy słupie, Autoportret, Matka z dzieckiem, Start, Madonna Gaudiosa, Ziemowit, Melancholja, Dziecko, Gorejące serce, Obrona piłki, Spowiedź, Fragment z tryptyku Vita somnium brevis, Przyjdź królestwo Twoje, W świat, Boży śpiewak), na okładce litografia barwna Syzyf.
800.–
Sprzedano za: 6.000.–
105.
LESZKO Ludwik (1890-1957) – [Kraków]. I. Zjazd koleżeński geografów krakowskich. Kraków 1928. Druk offset. Lit. A. Pruszyńskiego. 16m podł., tabl. 6. brosz.
Drobne zaplamienia okł. Podpis własn. Tytuły kompozycji zakreślone kredką. Okolicznościowy albumik z sześcioma pocztówkami perforowanymi w grzbiecie. Widoki odbite techniką litografii offsetowej. Zaw.: Klasztor OO. Kamedułów na Bielanach, Kaplica św. Magorzaty z widokiem na klasztor PP. Norbertanek, "Pałac" na Zwierzyńcu, Dworek pod "Pawiem" na Zwierzyńcu, Klasztor PP. Norbertanek na Zwierzyńcu widziany z Wisły, Opactwo Tynieckie widziane z Wisły. Kompozycje sygnowane na kamieniu. Ilustracje przesłonięte bibułkowymi przekładkami.  Blok spięty dwoma metalowymi spinkami. Zjazd geografów odbywał się w dn. 2-4 II 1928.
220.–
106.
RACZYŃSKI Stanisław (1903-1982) – Kraków. 10 drzeworytów ... [Kraków, ca 1950]. 4, k. folio, k. [3], tabl. 10. brosz.
Okł. nieco otarta, tablice w stanie dobrym. Tablice przesłonięte bibułkami ochronnymi. Blok spięty cienkim sznurem. Karta przedtyt. i umieszczony na końcu spis tablic także w drzeworycie. Ryciny form. ca 20x14,5 odbito na żółtej tincie 21,5x16, na kartach form. 33,3x27,8 cm. Wszystkie odbitki sygnowane ołówkiem przez artystę. Teka zaw.: Kościół Mariacki - ul. Floriańska, Barbakan - Brama Floriańska, Wawel - wieże katedry, Wawel - Kaplica Zygmuntowska, Wawel - dziedziniec zamkowy, Kościół św. Idziego - Wawel, Dziedziniec Collegium Maius, Ołtarz Wita Stwosza, Portal z XVIII w. ul. św. Jana 20, Kościół św. Barbary "Ogrójec". Na przedniej okł. drzeworyt przedstawiający wieże Wawelu (taki sam, jak wewnątrz), na karcie tyt. niewielki drzeworyt z widokiem Wawelu.
540.–
Sprzedano za: 540.–
107.
RACZYŃSKI Stanisław (1903-1982) – Kraków. 6 drzeworytów ... [Kraków, późne lata 40. XX w.?]. 4, tabl. 6. oryg. teka pł.
Stan dobry. Ekalibris. Ryciny w oryg. papierowych passe-partout. Wszystkie drzeworyty sygnowane ołówkiem przez artystę i przez niego opisane tytułowo. Teka zaw. plansze: Ulica Floriańska, Fragment koścołał św. Barbary, Collegium Maius, Barbakan, Wieże Katedry, Ołtarz Wita Stwosza. Na tece dodatkowa kompozycja ukazująca smoka wawelskiego u stóp zamku.
360.–
108.
RACZYŃSKI Stanisław (1903-1982) – Polskie tematy ludowe. 6 drzeworytów ... [Kraków, pocz. l. 50. XX w.?]. 4, tabl. 6. oryg. teka ppł.
Stan dobry. Wszystkie drzeworyty sygnowane i tytułowane odręcznie przez artystę, jeden dwubarwny. Wszystkie grafiki w oryg. passe-partout. Zaw.: Andrzejki, Z kolędą, Śmigus, Święcone, Lajkonik, Zbójnicy. Na przedniej okł. teki kompozycja tytułowa w formie wycinanki ludowej.
640.–
Sprzedano za: 640.–
109.
RACZYŃSKI Stanisław (1903-1982) – Zabytki polskich miast. 10 oryginalnych drzeworytów. [Kraków, ca 1954]. folio, tabl. 10. oryg. teczka kart.
Teczka otarta, podklejony niewielki ubytek dolnego skrzydełka, tablice w stanie bardzo dobrym. Wszystkie ryciny sygnowane odręcznie ołówkiem przez artystę. Zestaw zaw.: Kraków - Wawel, Kazimierz Dolny - Fara, Pelplin - Katedra, Gdańsk - Katedra, Wrocław - Ratusz, Łowicz - Średniowieczna baszta, Toruń - Ratusz staromiejski, Warszawa - Dachy Starego Miasta, Kraków - Dziedziniec Collegium Maius, Lublin - Brama Krakowska. Na przedniej okł. drzeworyt tytułowy z Orłem w koronie.
480.–
110.
WRÓBLEWSKA Krystyna – Teka tatrzańska. Siedem drzeworytów ... z wierszem wstępnym Leopolda Staffa. Kraków 1947. Wyd. "Horyzont". 4, s. [3], tabl. 7. oryg. teka kart.
Niewielkie otarcia krawędzi teki, poza tym stan dobry. Zaw.: Pod Krywaniem, Dolina Białej Wody, Wodogrzmoty Mickiewicza, Murań, Taniec góralski, Kapliczka w Płazówce, Hala Gąsienicowa. Dodatkowo niewielkie drzeworyty: Giewont (na tece), Morskie Oko (na karcie tyt.).
420.–
Sprzedano za: 700.–
* * *
111.
BOROWCZYK Czesław (1912-1995) – Kościół w Orawce.
Drzeworyt barwny form. 12,2x8,4 na ark. 15x14,7 cm. Dwie grupy górali przed drewnianym kościołem w Orawce. Praca sygnowana na klocku oraz odręcznie ołówkiem. Lekkie pofałdowania arkusza w górnej części, poza tym stan dobry. Drzeworyt w drewnianej ramce, za szkłem.
Czesław Borowczyk (1912-1995) - grafik, rysownik, ilustrator, projektant znaczków pocztowych, pocztówek, ekslibrisów.
220.–
Sprzedano za: 220.–
112.
BRZOZOWSKI Stefan (1911-1978) – [Pięć akwarelowych plansz ilustracyjnych do niewydanej książki "O skrzypku Rzępolku co struny do skrzypiec szukał"].
Plansze form. 36,7x25,5 cm. Stanowią materiał do niewydanej książki Józefy Terleckiej. Na pierwszej planszy projekt okładki, pozostałe noszą numery 20, 21, 27, jedna bez numeru. Kompozycje (poza okładkową) sygnowane przez artystę monogramem S.B., w jednym przypadku całym nazwiskiem. Akcja książki, jak wynika z ilustracji, toczyła się w świecie owadów. Stan bardzo dobry.
Stefan Brzozowski (1911 - 1978) - krakowski malarz tworzący głównie pejzaże i sceny rodzajowe. Mąż malarki Anny Maślakiewicz-Brzozowskiej.
UWAGA: opłata droit de suite.
480.–
Sprzedano za: 480.–
113.
DALI Salvador (1904-1989) – La divine comédie, Le purgatoire, "Chant N-o 5", Reproches de Virgile.
Litografia barwna form. 24,7x17,4 cm. Plansza zamontowana w papierowym passe-partout z ołówkową notatką na odwrocie: "Virgil's admonishment. Lithographie originale en couleur de 1960". Praca sygnowana na kamieniu. Ilustracja S. Dalego do "Boskiej komedii" Dantego. Artysta przygotował 100 barwnych kompozycji dla uczczenia 700 rocznicy urodzin włoskiego poety. Stan dobry.
Salvador Domingo Felipe Jacinto Dalí i Domènech, marqués de Dalí de Púbol (1904-1989) - hiszpański malarz, jeden z najbardziej  rozpoznawalnych artystów XX wieku.
UWAGA: opłata droit de suite.
800.–
Sprzedano za: 800.–
114.
DALI Salvador (1904-1989) – La divine comédie, Le purgatoire, "Chant 8", Les anges gardiens de la vallée.
Litografia barwna form. 25,5x18,6 cm. Plansza zamontowana w papierowym passe-partout z ołówkową notatką na odwrocie: "The guardians angels of the valley. Lithographie originale en couleurs de 1960". Praca sygnowana na kamieniu. Ilustracja S. Dalego do "Boskiej komedii" Dantego. Artysta przygotował 100 barwnych kompozycji dla uczczenia 700 rocznicy urodzin włoskiego poety. Zaplamienia pleców passe-partout, tytuł anielski napisany dwukrotnie ołówkiem na przedniej stronie passe-partout, litografia w stanie dobrym.
Salvador Domingo Felipe Jacinto Dalí i Domènech, marqués de Dalí de Púbol (1904-1989) - hiszpański malarz, jeden z najbardziej  rozpoznawalnych artystów XX wieku.
UWAGA: opłata droit de suite.
800.–
115.
DALI Salvador (1904-1989) – La divine comédie, "Chant N-o Pu[rgatoire] 21", La source.
Litografia barwna form. 25,3x16,8 cm. Plansza zamontowana w papierowym passe-partout z ołówkową notatką na odwrocie: "The golden Age. Lithographie originale en couleurs de 1960". Praca sygnowana na kamieniu. Ilustracja S. Dalego do "Boskiej komedii" Dantego. Artysta przygotował 100 barwnych kompozycji dla uczczenia 700 rocznicy urodzin włoskiego poety. Stan dobry.
Salvador Domingo Felipe Jacinto Dalí i Domènech, marqués de Dalí de Púbol (1904-1989) - hiszpański malarz, jeden z najbardziej  rozpoznawalnych artystów XX wieku.
UWAGA: opłata droit de suite.
800.–
116.
DALI Salvador (1904-1989) – La divine comédie, "Chant N-o 22", La prodigalité.
Litografia barwna form. 24,8x18 cm. Plansza zamontowana w papierowym passe-partout z ołówkową notatką na odwrocie: "Prodigality. Lithographie originale en couleurs de 1960". Praca sygnowana na kamieniu. Ilustracja S. Dalego do "Boskiej komedii" Dantego. Artysta przygotował 100 barwnych kompozycji dla uczczenia 700 rocznicy urodzin włoskiego poety. Tytuł angielski zapisany ołówkiem na przedniej stronie passe-partout. Stan dobry.
Salvador Domingo Felipe Jacinto Dalí i Domènech, marqués de Dalí de Púbol (1904-1989) - hiszpański malarz, jeden z najbardziej  rozpoznawalnych artystów XX wieku.
UWAGA: opłata droit de suite.
800.–
117.
DALI Salvador (1904-1989) – La divine comédie, "Chant N-o 25", Le centaure.
Litografia barwna form. 25,3x18,4 cm. Plansza zamontowana w papierowym passe-partout z ołówkową notatką na odwrocie: "The Centaur. Lithographie originale en couleurs de 1960". Praca sygnowana na kamieniu. Ilustracja S. Dalego do "Boskiej komedii" Dantego. Artysta przygotował 100 barwnych kompozycji dla uczczenia 700 rocznicy urodzin włoskiego poety. Stan dobry.
Salvador Domingo Felipe Jacinto Dalí i Domènech, marqués de Dalí de Púbol (1904-1989) - hiszpański malarz, jeden z najbardziej  rozpoznawalnych artystów XX wieku.
UWAGA: opłata droit de suite.
800.–
118.
FRYCZ Karol (1877-1963) – Andrzej Mielewski jako Apolinary w sztuce „Anastazja” E. Orzeszkowej.
Litografia dwubarwna form. 44,5x32 cm. Plansza z "Teki Melpomeny" odbitej w Litografii Pruszyńskiego w Krakowie w 1904. Litografia sygnowana na kamieniu monogramem wiązanym K. F. Grafika w starej ramie drewnianej, za szkłem. Papier pożółkły, lekko załamany. Zalecana konserwacja.
Karol Frycz (1877-1963) - malarz, scenograf i reżyser teatralny, grafik, historyk sztuki.
220.–
Sprzedano za: 220.–
119.
FRYCZ Karol (1877-1963) – Jadwiga Mrozowska i Józef Sosnowski jako Psyche i Blaks w sztuce "Eros i Psyche" J. Szaniawskiego.
Litografia dwubarwna na ark. 26,5x21,5 cm. Plansza z "Teki Melpomeny" odbitej w Litografii Pruszyńskiego w Krakowie w 1904. Litografia sygnowana na kamieniu monogramem wiązanym K. F. Grafika w starej ramie drewnianej, za szkłem. Papier pożółkły, lekko pofałdowany, widoczne załamanie górnego narożnika, plansza nieco obcięta z lewej strony.
Karol Frycz (1877-1963) - malarz, scenograf i reżyser teatralny, grafik, historyk sztuki.
220.–
Sprzedano za: 300.–
120.
GET-STANKIEWICZ Eugeniusz (1942-2011) – Miedzioryt z wężem, ptaszkiem i lilią.
Miedzioryt ręcznie kolorowany form. 24,7x17,5 (odcisk płyty) na ark. 33,4x26 cm (w świetle passe-partout). Kompozycja fantastyczna z 1996, sygnowana kredką na dolnym marginesie "Get '96", poniżej odręczny tytuł wpisany ręką artysty. Na odwrocie przyklejona karta z informacjami dotyczących artysty i okolicznościami powstania prezentowanego tu miedziorytu. Został wykonany na zlecenie firmy farmaceutycznej Eli Lilly & Comp. i składa się z trzech symboli: "kwiatu lilii nawiązującego do logo firmy, sikorki będącej metaforą życia, nadziei i radości istnienia, węża, znaku Eskulapa, kojarzącego się nieodparcie z medycyną". Praca w drewnianej ramie, w passe-partout, za szkłem. Stan bardzo dobry.
Eugeniusz Get-Stankiewicz, właściwie Eugeniusz Józef Stankiewicz, (1942-2011) - artysta grafik i rzeźbiarz.
UWAGA: opłata droit de suite.
780.–
Sprzedano za: 800.–
121.
GORYŃSKA Wiktoria (1902-1945) – Staroduńska legenda.
Drzeworyt form. 22,2x16,7 na ark. 24,3x17,3 cm (w świetle passe-partout). Kompozycja fantastyczna: król i królowa w łodzi, w odmętach potwór z dwoma syrenimi ogonami. Odbitka na cienkiej bibułce. Na dolnym marginesie ołówkowa sygnatura artystki: "1931" i "Wiktorja F. Goryńska No 8". Praca w drewnianej ramce, w passe-partout, za szkłem. Stan bardzo dobry.
Wiktoria Julia Jadwiga Goryńska (1902-1945) – malarka i graficzka, członkini Stowarzyszenia Polskich Artystów Grafików „Ryt”.
800.–
Sprzedano za: 800.–
122.
JAHL Władysław (1886-1953) – Pasterze z darami.
Akwaforta form. 14,.4x6,8 na ark. 25,3x16,2 cm. Maria z Dzieciątkiem, przed nimi klęczący pasterze, na niebie anielska orkiestra. Pod kompozycją ołówkowe sygnatury: "42/125" i "Jahl". Dolny narożnik arkusza pożółkły, poza tym stan bardzo dobry.
Władysław Adam Alojzy Jahl (1886-1953) - malarz, grafik, scenograf, od roku 1912 czynny we Francji i Hiszpanii, uczeń Józefa Pankiewicza, przyjaciel Mojżesza Kislinga i Meli Muter.
440.–
Sprzedano za: 440.–
123.
JAHL Władysław (1886-1953) – Pokłon trzech mędrców.
Akwaforta form. 5x9,8 na ark. 12,7x16,2 cm. Święta Rodzina, przed nią mędrcy składający dary, w tle zwierzęta gospodarskie. Odbitka na jednej kacie, druga pozostała czysta. Pod kompozycją ołówkowe sygnatury: "45/75" i "Jahl". Stan bardzo dobry.
Władysław Adam Alojzy Jahl (1886-1953) - malarz, grafik, scenograf, od roku 1912 czynny we Francji i Hiszpanii, uczeń Józefa Pankiewicza, przyjaciel Mojżesza Kislinga i Meli Muter.
320.–
Sprzedano za: 320.–
124.
KANTOR Tadeusz (1915-1990) – Kompozycja abstrakcyjna.
Gwasz na ark. 23x25,5 cm. W prawym dolnym narożniku odręczny napis "Tadeusz Kantor 1947". Praca pochodzi ze spuścizny po Tadeuszu Jodłowskim, grafiku i plakaciście i on podpisał niesygnowaną pracę. Artyści spotkali się w Krakowie w pierwszych latach powojennych, gdy Jodłowski studiował początkowo w Szkole Przemysłu Artystycznego, później w ASP. Dyplom uzyskał w 1951. Kantor w tym czasie studiował i pracował w Krakowie, w l. 1948-1949 objął stanowisko profesora ASP. Naddarcia narożnika. załamania arkusza, niewielkie ubytki farby - wymaga konserwacji.
Tadeusz Kantor (1915-1990) - malarz, reżyser teatralny, animator życia artystycznego, założyciel awangardowego teatru Cricot 2, jeden z najciekawszych nowoczesnych artystów polskich.
UWAGA: opłata droit de suite.
1.200.–
Sprzedano za: 1.700.–
125.
KANTOR Tadeusz (1915-1990) – Sześć niewielkich szkiców tuszem na dwóch arkuszach.
Arkusze form. 25,8x22,8 i 21x36 cm. Na pierwszym arkuszu trzy rysunki na jednej stronie, czwarty na odwrocie; drugi arkusz z dwoma szkicami na jednej stronie. Kompozycje abstrakcyjne, być może projekty rzeźb o charakterze surrealistycznym. W prawym dolnym narożniku arkuszy ołówkowy napis "Tadeusz Kantor 1947" wykonany przez Tadeusza Jodłowskiego, grafika i plakacistę. Załamania i drobne zaplamienia.
Tadeusz Kantor (1915-1990) - malarz, reżyser teatralny, animator życia artystycznego, założyciel awangardowego teatru Cricot 2, jeden z najciekawszych nowoczesnych artystów polskich.
UWAGA: opłata droit de suite.
840.–
Sprzedano za: 900.–
126.
KANTOR Tadeusz (1915-1990) – Trzy niewielkie szkice tuszem na dwóch arkuszach.
Arkusze form. 19,5x14,4 i 15,2x36,8 cm. Kompozycje abstrakcyjne, być może projekty rzeźb o charakterze surrealistycznym. W prawym dolnym narożniku arkuszy ołówkowy napis "Tadeusz Kantor 1947" wykonany przez Tadeusza Jodłowskiego, grafika i plakacistę. Odcięte niewielkie górne fragmenty dwóch szkiców. Załamania i drobne zaplamienia.
Tadeusz Kantor (1915-1990) - malarz, reżyser teatralny, animator życia artystycznego, założyciel awangardowego teatru Cricot 2, jeden z najciekawszych nowoczesnych artystów polskich.
UWAGA: opłata droit de suite.
600.–
Sprzedano za: 600.–
127.
KORZENIOWSKA Wanda (1873-1939) – Kaplica Boimów we Lwowie.
Akwaforta form. 25,8x17,5 na ark. 36,6x28,8 cm. Praca sprzed 1932, sygnowana odręcznie ołówkiem "Wanda Korzeniowska" pod kompozycją z prawej. Stan dobry.
Wanda Korzeniowska (1873-1939) - malarka, ilustratorka i graficzka, spełniająca się głównie w grafice, ceniona zwłaszcza jako akwaforcistka. Jej dorobek graficzny to ok. 100 rycin w tematyce architektury Lwowa, portretów, pejzaży, scen rodzajowych.
800.–
Sprzedano za: 900.–
128.
KORZENIOWSKA Wanda (1873-1939) – Sobór św. Jura we Lwowie.
Akwaforta form. 25,6x15,7 na ark. 29,5x21,1 cm. Praca z 1932, sygnowana odręcznie ołówkiem "Wanda Korzeniowska" pod kompozycją z prawej. Papier zakwaszony, poza tym stan dobry.
Wanda Korzeniowska (1873-1939) - malarka, ilustratorka i graficzka, spełniająca się głównie w grafice, ceniona zwłaszcza jako akwaforcistka. Jej dorobek graficzny to ok. 100 rycin w tematyce architektury Lwowa, portretów, pejzaży, scen rodzajowych.
800.–
Sprzedano za: 1.000.–
129.
ŁOSIK Tomasz Sebastian (1848-1896) – Portret "Wilhelm Hondius, Rytownik nadwr. Wladyslawa IV kr. pls., 1600 + 1652".
Litografia form. ca 17,5x11 na ark. 21,5x14 cm. Portret wg obrazu Anthonego van Dycka, litografowany przez T. S. Łosika, odbity w Litografii "Czasu" w 1869. Niewielkie zaplamienia na krawędziach, poza tym stan dobry.
W. Hondius (1597-1652) - rytownik i kartograf, nadworny sztycharz królów polskich Władysława IV i Jana Kazimierza, od 1636 mieszkał w Gdańsku, współpracował z oficyną Forstera.
T. S. Łosik (1848-1896) - malarz, grafik, rzeźbiarz. Studiował w latach 1865–1872 w Szkole Sztuk Pięknych w Krakowie u Władysława Łuszczkiewicza i Feliksa Szynalewskiego.
80.–
130.
MALISZEWSKA-ZAKRZEWSKA Janina (1909-1982) – Madonna z Dzieciątkiem.
Akwarela na ark. 18,5x13,1 cm (w świetle passe-partout). Kompozycja z 1951, sygnowana ołówkiem; "Zakrzewska". Na odwrocie naklejona kartka z odręcznym napisem: "Kochanej Małgosi - na pamiątkę Komunji Św. Janina Zakrzewska. Kraków czerwiec 1951". Praca w drewnianej ramce, w passe-partout, za szkłem. Stan dobry.
Janina Maliszewska-Zakrzewska (1909-1982) - malarka, absolwentka krakowskiej ASP z 1932.
UWAGA: opłata droit de suite.
800.–
131.
MEHOFFER Józef (1869-1946) – Trójbarwna litografia okładkowa "Sztuka polska. Malarstwo" z 1903.
Litografia form. 38,7x28,8 cm, odbita ciemnozieloną, złotą i czarną farbą. Kompozycja przedstawia dziewczynę z jednorożcem w ogrodzie, obok skrada się wilk w owczej skórze. Plansza sygnowana na kamieniu "Józef Mehoffer 1903". Okładka pochodzi z 3 zeszytu albumu "Sztuka polska. Malarstwo" autorstwa F. Jasieńskiego i A. Łady-Cybulskiego, wydawanego w początku XX w. we Lwowie przez Księgarnię H. Altenberga. Każdy zeszyt zawierał 4 tablice z naklejoną reprodukcją obrazu i kartę z tekstem objaśniającym. Tu zachowany cały zeszyt z barwnymi reprodukcjami obrazów J. Matejki, J. Fałata, J. Mehoffera i S. Dębickiego. Stan dobry.
240.–
Sprzedano za: 800.–
132.
MIANOWSKI Lucjan (1933-2009) – Litografie [plakat].
Litografia barwna na ark. 30,5x23,5 cm. Litografowany plakat towarzyszący wystawie prac graficznych Lucjana Mianowskiego w Galerii Sztuki Nowoczesnej w Warszawie w IV 1965. Grafika sygnowana ołówkiem "30. III. 63, Mianowski". Stan bardzo dobry.
Lucjan Mianowski (1933-2009) - malarz i grafik, prof. zw. Wydziału Grafiki Akademii Sztuk Pięknych w Poznaniu.
UWAGA: opłata droit de suite.
640.–
133.
PROCHASKA Franciszek (1891-1972) – Róg obfitości.
Drzeworyt form. 10,4x6,4 na ark. 13,4x8,2 cm. Młoda dziewczyna w stroju ludowym, z rogiem obfitości i wysypującymi się zeń owocami. Pod kompozycją sygnatura ołówkowa "F. Prochaska". Praca zamontowana na papierowym podkładzie. Stan bardzo dobry.
Franciszek Prochaska (1891-1972) - malarz, grafik, przedstawiciel koloryzmu i typograf, podpułkownik intendent, dyplomata.
360.–
Sprzedano za: 360.–
134.
PUSTELNIK Karol (1918-2010) – Zestaw 14 niewielkich pejzażowych szkiców olejnych.
Szkice na tekturze, form. 10x13 (12 szt.) i 12x18 cm (2 szt.). Większe formatowo prace przedstawiają wzburzone morze, na pozostałych widać pola, chaty, kopy zboża. Trzy pejzaże sygnowane odręcznie na odwrocie "K. Pustelnik", jedna w obrębie kompozycji monogramem K. P. Dołączono album prac K. Pustelnika "Dworki, kościoły i chaty", wydany nakładem autora w 2004 w nakładzie 50 egz. Okładka albumu zaplamiona, pejzaże w stanie dobrym.
Karol Pustelnik (1918-2010) - malarz, rysownik, konserwator dzieł sztuki, związany z Wadowicami. Absolwent Państw. Instytutu Sztuk Plastycznych (1939) i Krakowskiej ASP (1952), członek Grupy Krakowskiej.
960.–
135.
RACZYŃSKI Stanisław (1903-1982) – "Matka Boska" wg szt[uki] ludowej.
Drzeworyt barwny form. 19,7x17,7 na ark. 30x25,7 cm. Matka Boska, obok krucyfiks, w górnych narożnikach anioły. Praca sygnowana długopisem na dolnym marginesie. Stan bardzo dobry.
Stanisław Raczyński (1903-1982) - malarz, grafik, scenograf działający w Krakowie; pracował głównie w technice drzeworytu, uprawiał grafikę reklamową i ilustrację książkową.
240.–
Sprzedano za: 500.–
136.
SKOCZYLAS Władysław (1883-1934) – Dworzyszcze.
Skoczylas 155. Drzeworyt form. 22,9x32,2 na ark. 26,5x36 cm (w świetle ramy). Na dolnym marginesie z prawej odręczna ołówkowa sygnatura artysty. Odbitka z 1929. Drzeworyt w starej drewnianej ramie, za szkłem. Stan dobry.
Władysław Skoczylas (1883-1934) - grafik, malarz, twórca polskiej szkoły drzeworytu, współzałożyciel grup artystycznych "Rytm" i "Ryt".
2.000.–
137.
STACHOWICZ Teodor (1800-1873) – Z pielgrzymką.
Rysunek tuszem lawowanym na ark. 21,2x25,6 cm. Grupa pielgrzymów zdążających do niezidentyfikowanego kościoła w Krakowie. Na dolnym marginesie z prawej sygnatura tuszem "Teodor Stachowicz der 826 a Cracovie". Praca po fachowej konserwacji, stan dobry.
Teodor Baltazar Stachowicz (1800-1873) - syn wybitnego krakowskiego malarza Michała Stachowicza (1768-1825), początkowo studiujący pod kierunkiem ojca, później w krakowskiej Szkole Sztuk Pięknych u Józefa Reidlingera i Józefa Schmelzera. Malował pejzaże, portrety, obrazy religijne, a zwłaszcza widoki architektoniczne Krakowa.
800.–
138.
STANISŁAWSKI Jan (1860-1907) – Topole.
Litografia barwna form. ca 20,2x10,7 na ark. 23,4x18,5 cm. Litografia dołączana była do trzeciego zeszytu "Chimery" z VII-VIII 1901. Praca sygnowana na kamieniu inicjałami "JS" w lewym dolnym narożniku. Grafika w starej drewnianej ramie, w papierowym passe-partout, za szkłem. Rozprasowane załamania prawego marginesu (poza kompozycją), podklejone naddarcia prawej krawędzi.
Jan Stanisławski (1860-1907) - malarz. Uczeń Wojciecha Gersona. Wykładowca ASP w Krakowie, jeden z założycieli Towarzystwa Artystów Polskich "Sztuka". Jeden z głównych przedstawicieli polskiego modernizmu. Malował głównie pejzaże.
800.–
Sprzedano za: 800.–
139.
STELLER Paweł (1895-1974) – Ślązaczka z Rybnickiego.
Drzeworyt form. 17,3x13,3 na ark. 19,5x16,6 cm. Twarz starej kobiety. Kompozoycja z 1950, sygnowana ołówkiem pod kompozycją z prawej "P. Steller". Pod kompozycją z lewej słabo widoczna pieczątka gwarantująca autentyczność odbitki i rok jej wykonania.  Grafika zamontowana na papierowym podkładzie. Miejscami zażółcenia arkusza.
Paweł Steller (1895-1974) - artysta plastyk, którego ulubioną formą wyrazu artystycznego był drzeworyt. Uczeń Władysława Skoczylasa. Pozostawił po sobie ponad 10.500 prac, na które składały się drzeworyty, akwarele, rysunki ołówkiem i piórkiem, ilustracje do podręczników, książek, kalendarzy.
120.–
Sprzedano za: 220.–
140.
STELLER Paweł (1895-1974)  – Wesołych Świąt 1960.
Drzeworyt na ark. 15,3x10,8 cm. Farba ciemnobrązowa. Szyszki modrzewiowe na gałązce. Na dolnym marginesie ołówkowe sygnatury: "Drzeworyt" i "P. Steller". Grafika w papierowym passe-partout. Ślady kleju na górnym marginesie.
Paweł Steller (1895-1974) - artysta plastyk, którego ulubioną formą wyrazu artystycznego był drzeworyt. Uczeń Władysława Skoczylasa. Pozostawił po sobie ponad 10.500 prac, na które składały się drzeworyty, akwarele, rysunki ołówkiem i piórkiem, ilustracje do podręczników, książek, kalendarzy.
60.–
Sprzedano za: 100.–
141.
STOPKA Andrzej (1904-1973) – Portret Henryka Voglera.
Rysunek czarną kredką na ark. 19,3x17,5 cm (w świetle passe-partout). Praca niesygnowana. Zachowany fragment dawnej oprawy z odręczną dedykacją wdowy po Andrzeju Stopce Wincentyny Wodzianowskiej: "Kochanym Romie i Henrykowi z wdzięcznością i czułością Wienka Stopkowa, 17 XI 78". Rysunek we wsp. ramie drewnianej i passe-partout, za szkłem. Stan bardzo dobry.
Andrzej Wiesław Stopka (1904-1973) - scenograf, malarz i grafik.
Henryk Vogler (1911-2005) - pisarz, krytyk literacki, pierwszy redaktor naczelny Wydawnictwa Literackiego.
UWAGA: opłata droit de suite.
600.–
142.
TŁOMAKOWSKI Janusz (1896-1980) – Anhelli. Puis, portant le cadavre dans ses ailes [...].
Drzeworyt form. 11,9x5,8 na ark. 19,3x10,8 cm. Anioł unoszący bezwładnego mężczyznę. Kompozycja sygnowana na klocku "Tlomakowski" i "Paris 1929". Ilustracja do poematu Juliusza Słowackiego. Plansza zamontowana na papierowym podkładzie. Niewielkie zażółcenia arkusza.
Janusz Tłomakowski (1896-1980) - pseud. Berszten, architekt, urbanista, malarz i grafik. Studiował w Wydziale Sztuk Pięknych USB. W 1924 r. wyjechał do Paryża. Członek Zw. Artystów Polskich w Paryżu, współpracownik "Les Amis de la Pologne" i polskich organizacji emigracyjnych. "Najbardziej ożywiona działalność Tłomakowskiego w grafice przypada na jego lata paryskie (1924-1938). Uprawiał drzeworyt i linoryt interesując się przede wszystkim formami użytkowymi. Na ukształtowanie się stylu artysty oddziałali w dość znacznym stopniu dwaj francuscy malarze - Colin i Cassandre, przedstawiciele stylu dekoracyjnego, rozmiłowani w uproszczeniach i stylizacji kubizującej" (M. Grońska M. "Nowoczesny drzeworyt polski", Wr. 1981, s. 84).
160.–
Sprzedano za: 200.–
143.
ZAKRZEWSKI Władysław (1903-1944) – Kościół Najświętszej Marii Panny w Krakowie.
Akwaforta na ark. 9x8,3 cm (w świetle passe-partout). Fragment północnej części Sukiennic, w oddali fasada Kościoła Mariackiego. Na pierwszym planie dwie postacie kobiece podmalowane lekko gwaszem. Kompozycja sygnowana ołówkiem na dolnym marginesie: "Kościół N. Marji P." i "ryt. Zakrzewski". Praca we wsp. ramce drewnianej, w papierowym passe-partout, za szkłem. Stan dobry.
Władysław Zakrzewski (1903-1944) - malarz i grafik, twórca ekslibrisów. Studiował malarstwo w Akademii Sztuk Pięknych w Krakowie u Władysława Jarockiego i Józefa Pankiewicza, później grafikę w Akademii Sztuk Pięknych w Warszawie u Jana Wojnarskiego. Od roku 1932 zajmował się wyłącznie grafiką, uprawiając techniki metalowe, których najczęstszą tematyką była architektura miast polskich, pejzaże nadmorskie i śląskie.
240.–
Sprzedano za: 320.–
144.
ZAKRZEWSKI Władysław (1903-1944) – Wawel od pn.-zach. - katedra.
Akwaforta z akwatintą na ark. 9x11,1 cm (w świetle passe-partout). Wieże katedralne. Kompozycja sygnowana ołówkiem na dolnym marginesie: "ryt. Zakrzewski". Praca we wsp. ramce drewnianej, w papierowym passe-partout, za szkłem. Stan dobry.
Władysław Zakrzewski (1903-1944) - malarz i grafik, twórca ekslibrisów. Studiował malarstwo w Akademii Sztuk Pięknych w Krakowie u Władysława Jarockiego i Józefa Pankiewicza, później grafikę w Akademii Sztuk Pięknych w Warszawie u Jana Wojnarskiego. Od roku 1932 zajmował się wyłącznie grafiką, uprawiając techniki metalowe, których najczęstszą tematyką była architektura miast polskich, pejzaże nadmorskie i śląskie.
200.–
Sprzedano za: 200.–
145.
ZAKRZEWSKI Władysław (1903-1944) – Wawel od pn.-zach. - wieże.
Akwaforta na ark. 10x6,9 cm (w świetle passe-partout). Wieże wawelskie widziane zza Wisły. Hełmy wież lekko podmalowane akwarelą. Kompozycja sygnowana ołówkiem na dolnym marginesie: "Wawel" i "ryt. Zakrzewski". Praca we wsp. ramce drewnianej, w papierowym passe-partout, za szkłem. Stan dobry.
Władysław Zakrzewski (1903-1944) - malarz i grafik, twórca ekslibrisów. Studiował malarstwo w Akademii Sztuk Pięknych w Krakowie u Władysława Jarockiego i Józefa Pankiewicza, później grafikę w Akademii Sztuk Pięknych w Warszawie u Jana Wojnarskiego. Od roku 1932 zajmował się wyłącznie grafiką, uprawiając techniki metalowe, których najczęstszą tematyką była architektura miast polskich, pejzaże nadmorskie i śląskie.
200.–
Sprzedano za: 200.–
146.
ZAKRZEWSKI Władysław (1903-1944) – Wawel od północy - zamek.
Miedzioryt na ark. 8x11 cm (w świetle passe-partout). Widok zamku z Placu na Groblach, kompozycja zamknięta miedziorytową ramką. Grafika niesygnowana. Praca we wsp. ramce drewnianej, w papierowym passe-partout, za szkłem. Stan dobry.
Władysław Zakrzewski (1903-1944) - malarz i grafik, twórca ekslibrisów. Studiował malarstwo w Akademii Sztuk Pięknych w Krakowie u Władysława Jarockiego i Józefa Pankiewicza, później grafikę w Akademii Sztuk Pięknych w Warszawie u Jana Wojnarskiego. Od roku 1932 zajmował się wyłącznie grafiką, uprawiając techniki metalowe, których najczęstszą tematyką była architektura miast polskich, pejzaże nadmorskie i śląskie.
200.–