Motoryzacja

1549.
[JUNAK-M10]. Instrukcja obsługi motocykla "Junak" M10. Wyd. III uzupełnione i poprawione. Warszawa 1963. Wyd. Komunikacji i Łączności. 8, s. 96, tabl. rozkł. 3. opr. oryg. pł.
Otarcia i zaplamienie okł., zabrudzenia wewnątrz. Podpis własn.
150.–
1550.
[KIJEWLANIN K1B]. Motocikl K1B. Kratkaja instrukcija po eksploatacii i uchodu. Moskva 1949. Gosud. Naučno-Techničeskoe Izdatelstvo Mašinostroitelnoj Literatury.
Okł. lekko zakurzona, stan dobry. Ilustracje w tekście. Tekst po rosyjsku.
120.–
1551.
[MOSKWA i KOWOROW 125]. Albom učebno-nagljadnych tablic "motocikl M-1A 'Moskva' i K-125". Sostavil inž. J. V. Kaganov. Pod red. inž. V. I. Kovalenko. Moskva [późne lata 40.?]. Izdatelstvo Ministerstva Kommunalnogo Chozjajstva RSFSR.16d podł., tabl. 8. brosz.
Ślad zawilgocenia wewnątrz. Wydano 5.000 egz. Osiem tablic z rysunkami poglądowymi, przekrojami, schematami.
160.–
1552.
[MOTOCYKLE]. Pismo powiatowego Komendanta MO w Krakowie do posterunku MO w Skawinie z poleceniem umożliwienia zdeponowania motocykla "będącego własnością Państw. Urzędu Samochodowego na tamt. Posterunku MO celem uchronienia go przed ewentualną kradzieżą". Dat. 4 VI 1945 w Krakowie.
Maszynopis jednostronny na ark. 14,6x21 cm, opatrzony urzędowymi pieczęciami i podpisem komendanta powiatowego ppor. Wł. Pałki. Komendant jednocześnie kategorycznie zabrania "używania tego motocykla, jak również narzędzi i benzyny". Stan dobry.
60.–
1553.
[MOTOCYKLE]. Podanie Mariana Romeyki-Hurko, stylizowane na średniowieczny dokument, z prośbą o przyjęcie w skład "owianej legendą przepotężnej" Grupy Pościgowej, dat. 11 IV 1971.
Arkusz papieru pergaminowego form. 23x29,5 cm, celowo naddarty i nadpalony, w dolnej części z przeplecionym sznurem i lakowymi pieczęciami. Ubiegający się o członkostwo jako skromny wkład chciałby wnieść: "zapał, entuzjazm wielki, inwencyję, a osobliwie motocykl SHL". Jedna pieczęć nadkruszona, poza tym stan dobry.
140.–
1554.
[GAZ-69]. Samochody osobowo-terenowe GAZ-69M i GAZ-69-AM. Instrukcja obsługi. Moskwa [koniec lat 60?]. V/O Avtoexport. 8, s. 137, [2]. brosz.
Zaplamienia pierwszych i końcowych kart. Ilustracje w tekście.
260.–
1555.
NYSA 501. Instrukcja obsługi. Nysa 1967. Zakład Budowy Nadwozi Samochodowych Nysa. 16 podł., s. 73, [1], tabl. rozkł. 3. brosz.
Okł. otarte, wewnątrz stan dobry. Piecz. krakowskiego PZMot-u.
70.–
1556.
NYSA 522. Instrukcja obsługi. Nysa 1975. Fabryka Samochodów Dostawczych "Nysa". 8, s. 67, [1]. brosz.
Okł. otarte i zabrudzone, niewielkie zaplamienia wewnątrz. Podpis własn.
70.–
1557.
[POBIEDA M-20]. Obsługa techniczna samochodu M-20 "Pobieda". Warszawa1952. Wyd. MON. 8, s. 182, [2]. brosz.
Otarcia okł., niewielkie załamania narożników, naddarcia pierwszej karty przy zszywkach. Przekład z rosyjskiego W. Filipowicza. Nadruki: "Wyłączone ze sprzedaży księgarskiej".
140.–
Sprzedano za: 140.–
1558.
POLSKI Fiat-125 P. Katalog części zamiennych. Warszawa 1967. Polmo - Fabryka Samochodów Osobowych. 4, k. [174] + 1 k. luzem. brosz.
Otarcia krawędzi okł., drobne zabrudzenia wewnątrz, stan ogólny dobry. Piecz. PZMot w Krakowie. Na luźnej karcie "Wykaz odmian 125 P". Szczegółowy podręcznik warsztatowy pokazujący wszystkie elementy wchodzące w skład poszczególnych zespołów konstrukcyjnych samochodu (z uwzględnieniem wariantów produkcyjnych).
180.–
1559.
POLSKI Fiat-125 P. Obsługa, eksploatacja, charakterystyka. Dodatek: silnik 1300. Warszawa 1967. Wyd. Komunikacji i Łączności. 8, s. 55, [1], tabl. rozkł. 5. brosz.
Grzbiet otarty, drobne zaplamienia. Tytuł okł.: "Instrukcja obsługi".
60.–
Sprzedano za: 60.–
1560.
[TARPAN]. Instrukcja obsługi samochodu osobowo-towarowego Tarpan. Poznań 1974. Fabryka Samochodów Ciężarowych "Polmo", Zakład Samochodów Rolniczych. 8, s. 51, [1]. brosz.
Grzbiet pożółkły, wewnątrz stan dobry. Piecz. krakowskiego PZMot-u.
64.–
Sprzedano za: 64.–
1561.
[TARPAN]. Naprawa samochodów osobowo-towarowych Tarpan. (Naprawa zespołów i podzespołów różniących samochód "Tarpan" od samochodu dostawczego "Żuk"). Poznań 1973. Fabryka Samochodów Ciężarowych "Polmo", Zakład Samochodów Rolniczych. 8, s. 95. brosz.
Karty lekko pofałdowane pod wpływem wilgoci, poza tym stan dobry. Piecz. krakowskiego PZMot-u. Autorzy: J. Juszkiewicz, F. Łukanowski, J. Nowak.
64.–
1562.
[VOLKSWAGEN-garbus]. Der KdF-WAGEN von A bis Z. Ein Handbuch vom KdF-Wagen. Berlin [ca 1939]. Volkswagenwerk. 8, s. 123, [1]. brosz.
Okł. nieco zakurzone i otarte, wewnątrz stan dobry. Instrukcja obsługi i informator pierwszego modelu Volkswagena-garbusa produkowanego od 1938 pod nazwą KdF-Wagen (od "Kraft durch Freude" - nazistowskiej organizacji zajmującej się organizowaniem masowych imprez turystycznych i sportowych dla obywateli III Rzeszy). Treść przygotował Adolf Meurer. Pierwsze egzemplarze auta wyprodukowano w 1938 i 1939, kolejne nieliczne cywilne serie wypuszczono w czasie trwania wojny (wyjątkiem były modele wojskowe produkowane masowo). Produkcja ruszyła od 1946 i trwała do 2003. Fabrykę opuściło ponad 21 milionów "garbusów".
480.–
Sprzedano za: 480.–
1563.
[WARSZAWA 224]. FSO Warszawa 224, 224 Pick-up, 224 Taxi, 224 Kombi. Katalog części zamiennych. Warszawa 1967. Fabryk Samochodów Osobowych. 8 podł., s. 21, [419].  brosz.
Otarcia i załamania okł., końcowe karty luzem, wewnątrz stan dobry. Liczne rysunki w tekście.
120.–
1564.
[ŻYGULI VAZ-2101]. Katalog detalej legkogo avtomobilja "Žiguli" modelej VAZ-2101, VAZ-2102, VAZ-2103. Moskva 1975. Mašinostroenie. 4, s. 207, [1]. opr. oryg. ppł.
Okł. otarte, tylna okł. załamana, zaplamienia grzbietu, blok poluźniony. Katalog części zamiennych oprac. przez Volžskij Avtomobilnyj Zavod (VAZ).
120.–
1565.
INSTRUKCJA dla kierowców. Instrukcja SM-170. Warszawa 1949. Wyd. Komunikacyjne. 16d, s. 126. opr. oryg. pł.
Stan dobry. Zaw. m.in.: Czynności kierowcy w warunkach normalnych, Naprawa samochodu w drodze, Jazda na lince, Jazda na długim dystansie, Jazda w górach, Pryskanie podwozia, Postępowanie w razie wypadku samochodowego, Postępowanie przeciwpożarowe.
80.–
1566.
KATALOG sprzętu motoryzacyjnego. Warszawa [1961]. Zjednoczenie Przemysłu Motoryzacyjnego, Agpol - Agencja Reklamy i Wydawnictw Handlu Zagranicznego. 4, s. [116]. brosz.
Otarcia okł., rdzawe zaplamienia przy metalowych elementach spinających blok. Rozmyta piecz. warsztatu naprawczego. Katalog prezentuje pojazdy produkowane przez polski przemysł motoryzacyjny. Każdemu produktowi poświęcona jest jedna karta ze zdjęciem, krótką charakterystyką i danymi technicznymi. Całość podzielono na działy: Rowery (15 modeli, m.in. jaguar, maraton, szarotka, bajka, zuch, żabka i bobo), Pojazdy jednośladowe, trójkołowce (7; komar MR 230, osa M50, junak M07-R, trójkołowiec dostawczy SFM B-20), Samochody osobowe i pochodne (8; syrena 101, warszawa 202, FSO pick-up, nysa N59, nysa N59S, żuk A03), Samochody ciężarowe i pochodne, autobusy, silniki do samochodów ciężarowych (14; star 25, star W25 - samowyładowczy, furgon mięsny 25N97, furgon piekarniczy 25N96, żubr A80, SBM-2000/8 N751 - pożarniczy, san H01A), Przyczepy i naczepy (6; SFA D34H - samowyładowcza, D60B - naczepa siodłowa, U70 - ambulans rentgenowski).
120.–
Sprzedano za: 190.–
1567.
MIANOWNICTWO części samochodowych. Warszawa 1955. Wyd. Komunikacyjne. 4, s. 200. opr. oryg. ppł. Prace Instytutu Transportyu Samochodowego, nr 1.
Stan bardzo dobry. Liczne ilustracje w tekście. Układ tematyczny, na końcu indeks alfabetyczny.
60.–